Gå til innhold

telefonen sender sms selv


boxer

Anbefalte innlegg

Har nokia 6630

for 1 mnd siden sedte telefonen av seg selv en melding til 2011, fikk en kvitering tilbake med beskjed om takk for bestillingen.

idag skjedde det samme, kom hjem fra trening o sjekket telefonen. 20:06 hadde telefonen sendt en melding til 2011 med innhold som tilsynelatene ser ut som bare rot.

20:08 kvittering tilbake fra 2011 med takk for bestillingen.

 

Noe som vet hva dette er?

kjører f-secure antivirus på telefonen

Endret av boxer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Jeg må si at jeg tviler på at det er noe virus eller noe sånn på mobilen..

Prøv de gamle problemensøkingsmetodene som avslått tastelås eller tullete (u)venner... ;)

Jeg har selv opplevd at jeg kan klare å låse opp tastelåsen, trykke noe og låse den igjen imens mobilen er i lommen. Dette er nok pga. at Nokias S60 telefoner har knøttesmått tastatur....

Kjører du symbian telefon så anbefaler jeg deg egentlig defor å gå fra tastelås og heller aktivere automatisk telefonlås... (Å taste inn den femsifferede koden går raskt og da slipper du noen gang å uroe deg om telefonen skulle havne i gale hender... ) Dette burde egentlig løse problemet tror jeg... Jeg er iallefall villig til å vedde de 10 kronene som ligger foran meg på det :D

Men om problemt ikke skulle løse seg: Resett telefonen. En symbian telefon blir helt formatert og alle endringer blir endret tilbake til utgangspunktet; mao: Telefonen er som den var når du hentet den etter å ha tømt lommeboka ;)

Lenke til kommentar
Jeg må si at jeg tviler på at det er noe virus eller noe sånn på mobilen..

Prøv de gamle problemensøkingsmetodene som avslått tastelås eller tullete (u)venner... ;)

Jeg har selv opplevd at jeg kan klare å låse opp tastelåsen, trykke noe og låse den igjen imens mobilen er i lommen. Dette er nok pga. at Nokias S60 telefoner har knøttesmått tastatur....

Kjører du symbian telefon så anbefaler jeg deg egentlig defor å gå fra tastelås og heller aktivere automatisk telefonlås...  (Å taste inn den femsifferede koden går raskt og da slipper du noen gang å uroe deg om telefonen skulle havne i gale hender... ) Dette burde egentlig løse problemet tror jeg... Jeg er iallefall villig til å vedde de 10 kronene som ligger foran meg på det :D

Men om problemt ikke skulle løse seg: Resett telefonen. En symbian telefon blir helt formatert og alle endringer blir endret tilbake til utgangspunktet; mao: Telefonen er som den var når du hentet den etter å ha tømt lommeboka ;)

5045352[/snapback]

 

Ganske sikker på at det ikke er tullete venner skjedde igjen i dag , nøyaktig 1 mnd etter forige gang ( sist skjedde det 27/9 klokka 20.06 idag 27/10 skjedde 21.06)

 

Det ligger en melding i telefonen som telefonen har sendt. den er identisk begge ganger.

lyder som følgende

BIT AGI C=BJ+dDUiXPONQH/c2ylhXRuhp + jRO pluss endel til

dette er sendt til 2011 med melding tilbake" Thank you for your purchase"

 

har sett på faktura ifra telenor at denne meldingen har kostet 20,- pr gang

 

har liten lyst til å slette alt på telefonen har endel programvare osv.. på den som jeg ikke vil slette. Jeg får prøve å finne ut av det før 27 november

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Det ligger en melding i telefonen som telefonen har sendt.  den er identisk begge ganger.

lyder som følgende

BIT AGI C=BJ+dDUiXPONQH/c2ylhXRuhp + jRO pluss endel til

dette er sendt til 2011 med melding tilbake" Thank you for your purchase"

 

har sett på faktura ifra telenor at denne meldingen har kostet 20,- pr gang

5068651[/snapback]

 

Samme skjedde med min bror, men vi klarte nå å spore frem det som høyst sannsynlig er synderen: Agile Messenger. En prosess fra dette programmet kjører i bakgrunnen hele tiden. Og for en stund siden begynte jo dette programmet å koste penger - temmelig nøyaktig 20kr i måneden.

 

Det som er særdeles drøyt er jo at dette programmet gjør dette uten å spørre. Tror faktisk ikke han har oppdatert til den nye versjonen som koster penger en gang... Ikke bevisst i alle fall.

 

Btw: Vet at dette er gammel tråd, men slike tråder trenger en løsning ;) (fant nemlig denne tråden da vi lette etter løsningen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...