boxer Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) Har nokia 6630 for 1 mnd siden sedte telefonen av seg selv en melding til 2011, fikk en kvitering tilbake med beskjed om takk for bestillingen. idag skjedde det samme, kom hjem fra trening o sjekket telefonen. 20:06 hadde telefonen sendt en melding til 2011 med innhold som tilsynelatene ser ut som bare rot. 20:08 kvittering tilbake fra 2011 med takk for bestillingen. Noe som vet hva dette er? kjører f-secure antivirus på telefonen Endret 27. september 2005 av boxer Lenke til kommentar
Fl@meboy Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Dette virket merkelig...må se hva folk tror det er Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Ja, men du. Er det ikke litt dårlig emnetittel? Du burde kanskje endre den før en mod kommer og sletter posten din Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) Ville reinstallert telefonen din for sikkerhetsskyld. Fjernet alt som var på den. BTW: Ville kanskje sjekket den foreløpige regninen også, så det ikke blir noen store overraskelser... Endret 27. september 2005 av pologutt Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Helt genialt. Nå skal vi måtte formatere telefonene også pga virus og spyware. Lenke til kommentar
robot Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Hmm. Dette hørtes merkelig ut, men jeg har aldri opplevd noe sånt med mine mobiltelefoner. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Jeg må si at jeg tviler på at det er noe virus eller noe sånn på mobilen.. Prøv de gamle problemensøkingsmetodene som avslått tastelås eller tullete (u)venner... Jeg har selv opplevd at jeg kan klare å låse opp tastelåsen, trykke noe og låse den igjen imens mobilen er i lommen. Dette er nok pga. at Nokias S60 telefoner har knøttesmått tastatur.... Kjører du symbian telefon så anbefaler jeg deg egentlig defor å gå fra tastelås og heller aktivere automatisk telefonlås... (Å taste inn den femsifferede koden går raskt og da slipper du noen gang å uroe deg om telefonen skulle havne i gale hender... ) Dette burde egentlig løse problemet tror jeg... Jeg er iallefall villig til å vedde de 10 kronene som ligger foran meg på det Men om problemt ikke skulle løse seg: Resett telefonen. En symbian telefon blir helt formatert og alle endringer blir endret tilbake til utgangspunktet; mao: Telefonen er som den var når du hentet den etter å ha tømt lommeboka Lenke til kommentar
boxer Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Jeg må si at jeg tviler på at det er noe virus eller noe sånn på mobilen.. Prøv de gamle problemensøkingsmetodene som avslått tastelås eller tullete (u)venner... Jeg har selv opplevd at jeg kan klare å låse opp tastelåsen, trykke noe og låse den igjen imens mobilen er i lommen. Dette er nok pga. at Nokias S60 telefoner har knøttesmått tastatur.... Kjører du symbian telefon så anbefaler jeg deg egentlig defor å gå fra tastelås og heller aktivere automatisk telefonlås... (Å taste inn den femsifferede koden går raskt og da slipper du noen gang å uroe deg om telefonen skulle havne i gale hender... ) Dette burde egentlig løse problemet tror jeg... Jeg er iallefall villig til å vedde de 10 kronene som ligger foran meg på det Men om problemt ikke skulle løse seg: Resett telefonen. En symbian telefon blir helt formatert og alle endringer blir endret tilbake til utgangspunktet; mao: Telefonen er som den var når du hentet den etter å ha tømt lommeboka 5045352[/snapback] Ganske sikker på at det ikke er tullete venner skjedde igjen i dag , nøyaktig 1 mnd etter forige gang ( sist skjedde det 27/9 klokka 20.06 idag 27/10 skjedde 21.06) Det ligger en melding i telefonen som telefonen har sendt. den er identisk begge ganger. lyder som følgende BIT AGI C=BJ+dDUiXPONQH/c2ylhXRuhp + jRO pluss endel til dette er sendt til 2011 med melding tilbake" Thank you for your purchase" har sett på faktura ifra telenor at denne meldingen har kostet 20,- pr gang har liten lyst til å slette alt på telefonen har endel programvare osv.. på den som jeg ikke vil slette. Jeg får prøve å finne ut av det før 27 november Lenke til kommentar
cavey Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Det med 1 mnd mellomrom er ganske logisk, da du trolig abonnerer på noe som varer 1 mnd om gangen. Flaks det bare koster 20 kr da... Lenke til kommentar
Dolce_vita Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 www.habbohotel.no/ med nummeret 2011. Google er kjekt å ha... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Det ligger en melding i telefonen som telefonen har sendt. den er identisk begge ganger.lyder som følgende BIT AGI C=BJ+dDUiXPONQH/c2ylhXRuhp + jRO pluss endel til dette er sendt til 2011 med melding tilbake" Thank you for your purchase" har sett på faktura ifra telenor at denne meldingen har kostet 20,- pr gang 5068651[/snapback] Samme skjedde med min bror, men vi klarte nå å spore frem det som høyst sannsynlig er synderen: Agile Messenger. En prosess fra dette programmet kjører i bakgrunnen hele tiden. Og for en stund siden begynte jo dette programmet å koste penger - temmelig nøyaktig 20kr i måneden. Det som er særdeles drøyt er jo at dette programmet gjør dette uten å spørre. Tror faktisk ikke han har oppdatert til den nye versjonen som koster penger en gang... Ikke bevisst i alle fall. Btw: Vet at dette er gammel tråd, men slike tråder trenger en løsning (fant nemlig denne tråden da vi lette etter løsningen) Lenke til kommentar
cavey Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 En sak for forbrukerrådet? Dette kan umulig være lov. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 En sak for forbrukerrådet? Dette kan umulig være lov. 5307892[/snapback] Tja, programmet er jo ikke norsk, men det er jo et norsk firma som har tatt betalingen, så kan vel egentlig gjøre noe med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå