trrunde Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) Prøver å lage en php side som skriver ut ett bilde med gd, men får det ikke til, her er koden jeg har prøvd: header("Content-type: image/jpg"); $Fil=$_GET['picture']; $Folder=md5('files').'/'; $file = $Folder . $Fil; $im = imagecreatefromjpeg($_GET['picture']); $color = imagecolorallocate($im, 0, 0, 0); $px=18; $py=20; imagejpeg($im); imagedestroy($im); ?> Får bare opp en helt tom side Endret 28. september 2005 av trrunde Lenke til kommentar
Silverviper Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Hei prøv dette <? header("Content-type: image/jpg"); $Fil=$_GET['picture']; $Folder=md5('files').'/'; $file = $Folder . $Fil; $im = imagecreatefromjpeg($file); $color = imagecolorallocate($im, 0, 0, 0); $px=18; $py=20; imagejpeg($im); imagedestroy($im); ?> bytta ut $im = imagecreatefromjpeg($_GET['picture']); med $im = imagecreatefromjpeg($file); scriptet funker hvis bilde ligger i en katalog som heter 45b963397aa40d4a0063e0d85e4fe7a1/ ($Folder=md5('files').'/' Chris Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Det virka ikke, var akkuratt likt, en helt tom side uten noe bilde, det kommer ikke feilmeldinger eller noen ting. Lenke til kommentar
PT Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) Godt mulig det er en feil i scriptet. Prøv å flytt header()-setningen ned til linjen over imagejpeg(). Da får du med deg feil. EDIT: Hvorfor bruker du md5() på $Folder? Endret 28. september 2005 av PT Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Prøvde det, men det hjalp ikke noe, var akkruatt likt Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 (endret) Nå har jeg testet på localhost og da virker siden akkuratt som den skal, men når jeg laster den opp på nettet virker den ikke! kan dette ha noe med web10 sitt oppsett? Edit: Fikk til ett litt annet scipt skal bruke dette Endret 28. september 2005 av trrunde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå