synnevåg Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Hei. Har en Misubishi Galant gli 2l 91 mod Km 280000 Enkelte ganger under normal kjøring, dauer bilen. dvs jeg får ikke gitt gass. det virker som bilen blir kvelt på en måte. men når jeg trykker inn clutchen og gir gass, da er det ingen problem. ruser helt normalt. Men når jeg igjen slipper ut clutchen, er det samme problemet. dette er ett problem som kommer å går. er ikke så veldig bilkyndig, men prøvde å bytte tennplugger, uten hell. Takknemlig for svar... skal selge bilen, men vil ikke selge den med dette problemet. Liker å levere fra meg en bil som er helt ok. Mvh Kåre Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Hmm.. Hørtes jo ikke bra ut. Merker du noe annet unormalt under kjøring? Er bilen tyngre å dra? Vanskelig å si hva det kan være utifra dette. Bra du er en ærlig selger ihvertfall! Det liker vi! Lenke til kommentar
synnevåg Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Vanskelig å forklare akkurat, men det er som om bilen ikke får bensin? Har lurt på rusk i forgasseren, men siden det ikke er noe problem å ruse motoren når dette pågår vet jeg ikke. Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Syns det høres litt rart ut. Men det kan jo ha noe med blandingsforhold/kompresjon som gjør at motoren sliter med å dra bilen. Sjekka luftfilteret ditt? Det bør du sjekke. Sjekk at det ikke er mye dritt å lort på filteret slik at motoren ikke får nok luft. Du kan jo også enkelt sjekke kompresjonstrykk om du får lånt et apparat, det kobler du bare inn der tennpluggene skal være, mens du får en annen til å vri om tenninga. Sjekk om sylinderne komprimerer ca like mye. Rusk i forgasseren kan jo også være problemet. Med tanke på blandingsforhold så kan det være du får for lite bensin og feil forbrenning i motoren. Du kan jo sjekke dette ved å måle CO2 i eksosen. Her trenger du jo også å låne utstyr... Begynn med luftfilteret hvertfall. Lenke til kommentar
synnevåg Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Genialt. det skal jeg. takker for tips. Bare fyr løs hvis dere kommer på flere. skal prøve å huske å komme med tilbakemelding. Kåre Lenke til kommentar
BondeMaster Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 bensinpumpa kansje, har du prøvd å pumpe på gasser når den dauer ut? Lenke til kommentar
synnevåg Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 pumper på gassen når clutchen er inne. da ruser den helt fint. men funker ikke når den står i gir. da dauer den. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Hadde tilsvarende problem på en gammel Mazda jeg hadde, og der var det tett eksos som gjorde det. Kunne ruse motoren helt fint, men med en gang jeg prøvde å "belaste" den litt ga den seg. -KJ Lenke til kommentar
moray Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Har hatt samme problem selv, og da var det luftmengdemåleren som hadde tatt kvelden. Symptomene mine var at om jeg kjørte "med et egg på gassen" gikk bilen, men fusket. Hvis jeg ga mer gass stoppet den. Jeg kunne også ruse uten problemer. På min bil (omega) var luftmengdemåleren en variabel motstand som satt i en boks på toppen av luftfilterboksen. Fikk målt denne, og fant ut at den ikke var linær (sikkert kommet smuss på polene på dreiepotensiometeret) . Fikk tak i en ny fra huggern og bilen gikk som en klokke igjen. Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Det er ramset opp mange mulige årsaker nå. Du får bare begynne å sjekke det som er lettest å sjekke å se om du finner noe der. Hold oss oppdatert da Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Kan også være vann i bensintanken. Hiv i en kondensfjerner og se om det hjelper. Har også hatt god erfaring med en boks injektioncleaner på en Audi A3 1.6. Tror ikke det er luftfilteret. Da dauer den ikke sånn som det. Lenke til kommentar
tv_giske Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Kan være at katalysatoren er tett, men jeg vil helst tro det har noe med blandingsforholdet mellom bensin og luft å gjøre. Da kan det være feil på enten luftmengdemåler, spjeldsensor, motortemperaturmåler, lufttemperaturmåler, bensinpumpe, tett bensinfilter eller at motoren trekker falsk luft. Falsk luft vil si at den får for mye luft pga en dårlig pakning eller sprukket slange mellom spjeldet og innsprøytningsdysene et sted. Kan også være feil på lambdasonden som måler bilens avgasser, men jeg tror det er lite sannsynlig. Hvis ikkje symptomene hadde vært så merkbare kunne feilen vært en tett innsprøytningsdyse. Har "Check Engine" lampen din lyst. I så fall vil det kunne gå an å lese av feilkoder som kan si noe om hva som er feilen. Feilkodene blir lagret, så feilen trenger ikke å være tilstede for å kunne lese av de. Lenke til kommentar
tv_giske Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Vanskelig å forklare akkurat, men det er som om bilen ikke får bensin? Har lurt på rusk i forgasseren, men siden det ikke er noe problem å ruse motoren når dette pågår vet jeg ikke. 4915942[/snapback] Bilen din har ikke forgasser. Den har innsprøyningsdyser istedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå