Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med IP utdeling fra DHCP ?

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har 3 Pcer stående her, en router og et modem.

ADSL kommer fra veggen inn på modem, ut fra modem til router, fra router til alle 3 dataene, pc1 og pc2 får internet og kommer på nettverket, men pc3 får ikke tilegnet ip av router why?

sånn går det vi har testet 3 forskjellige nettverkskort på pc3 og alle kablene er blitt prøvd til og med byttet porter på router, men den får fremdeles ikke tilegnet IP og kommer ikke på nettverket. vi har også reinstalert windows XP på nytt og formatert drive.

DHCP og NAT er Enabled på router, jeg har kontakt med routern

Routern heter Billion BIPAC6600, det er 4 porter som kan tilkobles PC`r en wan ingang

det ser ut som pc3 får tildelt Ip av Windows, men why ? apipa ip vil vi ikke ha! det er no dritt..vi har også prøvd og skrive in ip selv men det funker heller ikke ISP er telenor, men det skal da ikke ha noe og si, vi har jo trossalt koblet av de andre pcene for og se om den 3 får ip men NEI da...

Så vist det er noen som kan hjelpe meg??

På forhånd så har jeg gjort følgende

Riktig koblinger,

CMd --> ipconfig renew/release

riktig konfigurert Router, (det er jo 2 pcer som får internet) + at pc3 testet med min kabel

Firmwire oppgradert. :w00t:

Ok obtain automatic er PÅ!

Endret av Mafaioz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høyre klikk på Local Area Connections

Gå inn på Properties på Internet Protocol (TCP/IP)

Sett en hake på Obtain Ip Adress automatically

Og det samme på DNS saken under...Klikk OK

Om du da ikke allerede har gjort alt dette?

Så skriver du cmd under kjør- ipconfig/release og så ipconfig/renew

Håper dette hjelper

Ciao

Lenke til kommentar

Siden du har reinstallert win så burde det utelukke softwareproblemer.

Det burde også utelukke problemer med nettverkskort siden du har forsøkt flere forskjellige kort. Kan kanskje tenkes at det er problemer med et av pci-slotsene på hovedkortet ditt. Det har jeg opplevd noen ganger, har du forsøkt å plassere nettverkskortet i en annen slot f.eks?

Vet ikke åssen routeren din funker, men kan den resettes på noen måte? Kanskje den har låst seg på å bare gi ut ipadresser til de 2 andre maskinene f.eks?.. bare en teori..

Lenke til kommentar
Siden du har reinstallert win så burde det utelukke softwareproblemer.

Det burde også utelukke problemer med nettverkskort siden du har forsøkt flere forskjellige kort. Kan kanskje tenkes at det er problemer med et av pci-slotsene på hovedkortet ditt. Det har jeg opplevd noen ganger, har du forsøkt å plassere nettverkskortet i en annen slot f.eks?

Vet ikke åssen routeren din funker, men kan den resettes på noen måte? Kanskje den har låst seg på å bare gi ut ipadresser til de 2 andre maskinene f.eks?.. bare en teori..

Vel ettersom jeg har koblet meg av og gitt pc3 min kabel burde den jo få ip, så utelukker den og jeg.. :hmm:

Lenke til kommentar
Høyre klikk på Local Area Connections

Gå inn på Properties på Internet Protocol (TCP/IP)

Sett en hake på Obtain Ip Adress automatically

Og det samme på DNS saken under...Klikk OK

Om du da ikke allerede har gjort alt dette?

Så skriver du cmd under kjør- ipconfig/release og så ipconfig/renew

Håper dette hjelper

Ciao

Hjelper ikke, som beskrevet på problemet skal det vel stå at det er testet...

Lenke til kommentar
Hva skjer om du låser kortet på 10mbit/s halvduplex?

TUSEN JÆVLI TAKK!! det funka faen mæ!! =) hæhæhæhæhæhæ RÅTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JIIIIHA!!!!!!!!!!11 hærre guuud strevd med denne DRITEN i snart en uke åsså er det kunn en liten dritt som har med det og gjøre!=)

JNOKK EN GANG! TUSEN JÆVLI TAKK!! :w00t::w00t::w00t::w00t::w00t::w00t: :

Lenke til kommentar

TUSEN JÆVLI TAKK!! det funka faen mæ!! =) hæhæhæhæhæhæ RÅTT!!!!!!!! JIIIIHA!!!!11 hærre guuud strevd med denne DRITEN i snart en uke åsså er det kunn en liten dritt som har med det og gjøre!=)

Det virka, men hvorfor?

agvg? ;)

Lenke til kommentar

TUSEN JÆVLI TAKK!! det funka faen mæ!! =) hæhæhæhæhæhæ RÅTT!!!! JIIIIHA!!11 hærre guuud strevd med denne DRITEN i snart en uke åsså er det kunn en liten dritt som har med det og gjøre!=)

Det virka, men hvorfor?

agvg? ;)

Det virket for at jeg har 10mbits kort men pc3 har 100mbits kort.. argo nettverket går på 10 mbit rart det funka ikke som det skulle når jeg plugga meg ut.. =) men men det funka...sånn er det bare =) skjønte du noe av det?

Lenke til kommentar
Det virket for at jeg har 10mbits kort men pc3 har 100mbits kort.. argo nettverket går på 10 mbit rart det funka ikke som det skulle når jeg plugga meg ut.. =) men men det funka...sånn er det bare =) skjønte du noe av det?

og

sånn går det vi har testet 3 forskjellige nettverkskort på pc3 og alle kablene er blitt prøvd til og med byttet porter på router, men den får fremdeles ikke tilegnet IP og kommer ikke på nettverket.

Så det du prøver å si er at alle kortene du prøvde å bytte med var 10mbit?

Endret av Elgvenn2
Lenke til kommentar

og

sånn går det vi har testet 3 forskjellige nettverkskort på pc3 og alle kablene er blitt prøvd til og med byttet porter på router, men den får fremdeles ikke tilegnet IP og kommer ikke på nettverket.

Så det du prøver å si er at alle kortene du prøvde å bytte med var 10mbit?

Nei, 100mbits kort..

men måtte sløyfe de ned til 10mbits på grunn av at en pc har 10 mbits kort. argo linja er ikke sterkere en nettverkets svakeste ledd..argo mitt kort.... pc3 hadde 100mbits kort så vi måtte stenge korte ned til 10 mbits ellers kommer ikke han med 100mbits korte på verken nettverk eller internet ..derfor alt klusset..rart men sånn var det..

skjønte du det nå ?

Endret av Mafaioz
Lenke til kommentar
Nei, 100mbits kort..

men måtte sløyfe de ned til 10mbits på grunn av at en pc har 10 mbits kort. argo linja er ikke sterkere en nettverkets svakeste ledd..argo mitt kort.... pc3 hadde 100mbits kort så vi måtte stenge korte ned til 10 mbits ellers kommer ikke han med 100mbits korte på verken nettverk eller internet ..derfor alt klusset..rart men sånn var det..

skjønte du det nå ?

Jeg skjønner hva du sier, men jeg skjønner ikke hvorfor det skal være sånn. En skikkelig switch (i ditt tilfelle den innebygde i Billion routeren) skal klare å autosense speed på portene.

Med andre ord kan jeg ikke konkludere med annet enn at Billion routeren din er crap eller defekt... ;)

Endret av Elgvenn2
Lenke til kommentar

Det kan være mange muligheter til den feilen der:

- Lange kabler

- Kabler som er lagt inntil en strømkilde

- Hjemmelagde kabler

- Borte lagde kabler? :hmm:

Det er nesten ingenting som skal til for å få det til å måtte strupes ned. Men jeg kan ikke forstå hvorfor du mener at en annen pc som har 10mbit nic skal ha noe å bety :p

Altså, om du har 2 pc'er med 100mbit, og en på 10mbit. Så har det INGENTING å si hvis du har en switch mellom ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...