Spirre Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 forskjellen på de to kabinettene som er diskutert her er, foruten utseende, at det dyre har plass til 2 flere harddisker og er støydempa med vibrasjonsslukende føtter og støymatter i sideveggene. er usikker på om det er støymatte i taket på kabinettet, men personlig synes jeg at det er litt tynt med matter i kassa. personlig har jeg det billige kabinettet og er veldig førnøyd med det, og har også montert dataen til en kompis i den gamle versjonen av det dyre kabinettet. den nye versjonen er helt klart best, 400 billigere, bedre vifter og bedre føtter har litt å si. hadde jeg vist at det kom en ny utgave av det dyre så hadde jeg kanskje ikke kjøpt det jeg har, men sånn er den saken. btw, har vindu i kassa mi, og mist vifter med blå led, cpu kjøler med blå led og en gatewatch med bl.a blått lys Lenke til kommentar
-Mav- Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Spirre, er det billige kabinettet støysvakt? Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Nå har jeg også bestilt PC6070BSCAND, og en MIST PSU fra Microplex :!: Sitter bare å venter på kabinettet nå, hardwaren jeg har bestilt har kommet, tipper jeg har det på mandag! :!: I can't wait! Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Spirre, er det billige kabinettet støysvakt? 5029171[/snapback] japp. om du spanderer på deg noen små o-ringer så vil harddiskene bli ganske bra støydempa også. 16db vifter er så og si lydløst. du vil ikke høre de før du stikke huet inn i kassa Lenke til kommentar
haakie Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 få for den sist nevnte. den er helt rå.. *sepålommeboka*... den er sykt bra. trolig mitt neste kabbinett. Lenke til kommentar
-Mav- Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 o-ringer til harddisken er...? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 det er noen små gummiringer du bruker rundt skruen mellom HDD ramma og HDD'en for å hindre vibrasjonsstøy. du finner sånne ringer flere plasser, MEK kjeden, baderomsbutikker osv. men det vil bli for trangt med o-ringer i den nederste plassen, så om du har mer enn to disker så må du finne på andre måter å feste diskene med vibrasjonsdemping. en mulighet er å kjøpe noen store o-ringer som du kan få selve harddisken inni, for så å feste o-ringene med strips i 5.25 brønner. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Så 6070 er mer stillegående, men hvilket av kabinettene gir best luftgjennomstrømning? Er det likt? Er det ikke en vifteplass i toppen på 6070? Det er i hvert fall det på PC7BSCAND Lenke til kommentar
killerbill Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Jeg har vært på jakt etter et bra kabinett en liten stund nå, jeg har nå et X-Gear Z PreMod som jeg ikke er fornæyd med! Har sett på dette kabinette tidligere og har veldig lyst på det, men nå det ble nevnt at det brøket litt?! er det mye? Det er vel mulighet for å sette inn støydempende matter? Og kommer dte mye støv inn?! Det gjør det nemlig på det jeg har Plizzz gi noen bra svar da jeg skal kjøpe et kabinett jeg kansje skal ha for resten av livet (kansje bare ), men i hvertfall noen år! Lenke til kommentar
kvase Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 husk at oringene skal være 75mm fås kjøpt ved de fleste rørleggerforetninger og rørforhandlere Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Enda noen bilder av kabinettet. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=488581 Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 husk at oringene skal være 75mm fås kjøpt ved de fleste rørleggerforetninger og rørforhandlere 5061684[/snapback] hvis du skal henge hele harddisken opp i en oring så stemmer nok det, men jeg la bare 4 ringer mellom disken og harddisk rammeveggen i kassa på pc7b scand. ingen av kassene bråker noe spesielt, men så har ingen av de harddisk demping heller, så det må gjøres noe der om du er virkelig nøye. hvis du får mye støv inn i kassa, så er det undertrykk, dvs at det blåser mer luft ut av den enn inn i den. Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Hmm, lurer på og bestille meg PC6070BSCAND kabinettet, men likte ikke at det ikke var støydemping på harddisken :/ Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 (endret) Noen som vet om jeg vil få plass til min Zalman-7700-CU Cpu-kjøler i PC6070BSCAND kabinettet? Endret 29. oktober 2005 av stinger82 Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Noen som vet om jeg vil få plass til min Zalman-7700-CU Cpu-kjøler i PC6070BSCAND kabinettet? 5074808[/snapback] Hmm. Det spørs nok hvilken skjerkortkjøler du har, og hovedkort. Men hvis du tenker "oppover" så er det god plass. Konkluson: Du får nok plass. Lenke til kommentar
Biffen89 Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 Er det noen som vet om det finnes et vindu til PC6070BSCAND? Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Da va kabbiset bestillt Lenke til kommentar
killerbill Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Her også, kommer antagelig vis til mandagen tirsdagen ^^ Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 (endret) Er det noen som vet om det finnes frontdeksler til CD/DVD-ROM/Brenner som passer i dette kabinettet? Det ser så grelt ut med den hvite Plextor-brennern i det nydelige svarte kabinettet. Det er selvfølgelig ikke et stort problem (vi har jo som kjent dør), men med en frontdeksel hadde det blitt fullstendig perfekt. [EDIT: Glemte å si at dette gjelder PC6070BSCAND] Endret 8. april 2006 av CAT-scan Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 (endret) hva tar du lian li for? selfølgelig er det front deksler å få kjøpt, laga av lian li selv for montering forran cd/dvd spiller og floppy http://www.microplex.no/product.aspx?pid=C01B&mcat=c136 Endret 8. april 2006 av Spirre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå