Gå til innhold

Prison Break-tråden _med_ spoilers!


Hvor bra var sesong 1? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)  

607 stemmer

  1. 1. Hvor bra var sesong 1? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)

    • Terningkast 1 - Katastrofal
      18
    • Terningkast 2 - Dårlig
      10
    • Terningkast 3 - Middels
      10
    • Terningkast 4 - God
      72
    • Terningkast 5 - Genial
      222
    • Terningkast 6 - Legendarisk
      275


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okei, som jeg nevnte i går vil jeg bare si hvorfor jeg forguder denne serien(I tilfeldig rekkefølge)

 

-Plottet med å bryte seg ut, legge planer og den spenningen som går fra episode til episode er enorm

-Når jeg ser på PB så går jeg i ett med Scofield. Jeg lever meg grusomt inn, og ja, jeg skulle ønske det var meg... Jeg skal også få min master of science om noen år, og den sykdommen han har, som jeg har lest en del om, er ganske spesiell. Selvfølgelig er jeg ikke så smart, men alikevel er det en sinnsyk egenskap han har.

I tillegg er det noe med utseende og væremåte til hans karakter som er helt fascinerende. Jeg har allerede merket at jeg tar etter mye av det Scofield gjør i det virkelige liv, noe som er helt sykt. Ganglaget, med hendene i lomma, blikket... Og måten han snakker på, det virker som han analyserer alt rundt seg, akkurat som sykdommen tilsier. Jeg vet det høres helt sprøtt ut, og jeg skulle nesten ønske det var ekte, ikke bare skuespillere. Men hele personen Scofield tiltaler meg på mange måter, han er smart, hjelpsom, good-looking, absolutt alt!

Er det flere her som lever seg inn i Scofield på denne måten? Jeg har sett mye LOST i det siste, men det er helt annerledes, kanskje identifiserer mange seg med personer der også, det gjør jeg til en grad, men dette med Scofield er helt ekstremt.

-En annen liten bifaktor er at jeg synes Dr Tancredi er utrolig bra, mye bedre enn Evangeline Lilly, og alle andre serie-hoes. Jeg vet ikke hvorfor, men det er noe helt spesielt med henne synes jeg. sykt..

-Og selvfølgelig er handlingen utenfor fengselet spesielt, men den interesserer meg ikke så mye.

-Mange av "Bad guys", eller de som prøver å motvirke Scofield er ikke så ille. Spesielt tenker jeg på Bellick som ikke virker helt skrudd, bare litt spesiell..

-Og til slutt, jeg vet ikke hvordan jeg skal få det ut, men serien er så sinnsyk. den har the x-factor.

Lenke til kommentar

helt enig, serien er drit spennende, nå vet ikke jeg om jeg kopierer scofields væremåte men, jeg lever meg inn i PB, det gjør jeg :p

Fascinerende også den egenskapen han har, som gjør at han er meget smart.

Hva var det den egenskapen kalles igjen?

Endret av marthhan
Lenke til kommentar

Husker ikke på stående fot, men mener at det nettopp var en artikkel i Illustrert Vitenskap om akkurat denne egenskapen/sykdommen. Derfor forstod jeg med en gang hva doktoren mente.

 

EDIT: i nr 18/2005 står det om mange genier som nesten var gale. Og det det er snakk om er høy eller lav latent hemning. Den viser at folk med høy latent heming og lav iq er dumme, mens folk med høy latent hemning og høy iq blir kloke/kreative, mens som vi så i serien så blir folk med høy iq og lav latent hemning genier, mens folk med lav iq blir gale. Det er dette som er med Scofield og som blant annet Nikolai Tesla, Hemingway og van Gogh hadde.

En liten apropos, når Tancredi er hos psykologen, da her hun jævla bra. Jeg venter å se mer av henne privat :dribble: Håper hun ikke blir skrevet ut av serien

Endret av ka1ser
Lenke til kommentar

Syns at skuespillerne er fantastisk gode! Han gutten som fikk mora og stefaren drept er veldig flink syns jeg!

EDIT: Han var særlig flink i den scenen han ser liket til moren, på ordentlig ville han sikkert ikke klart å rømme fra skurkene, men det er jo en serie :p

Endret av Jokko88
Lenke til kommentar
Men joa, Scofield er en kul type, lik som Fox Mulder (utrolig fet fyr).

5755506[/snapback]

 

enig enig. Fox Mulder er nok enda litt tøffere.

Uansett så vil jeg si at jeg gleder meg veldig nå :) Gleder meg til å se om Abruzzi (helten) kommer tilbake og dreper T-Bag i kaldt blod. Bellick sine ablegøyer. Scofield's master plan - Alt sammen er så bra :)

Lenke til kommentar
Men joa, Scofield er en kul type, lik som Fox Mulder (utrolig fet fyr).

5755506[/snapback]

 

enig enig. Fox Mulder er nok enda litt tøffere.

Uansett så vil jeg si at jeg gleder meg veldig nå :) Gleder meg til å se om Abruzzi (helten) kommer tilbake og dreper T-Bag i kaldt blod. Bellick sine ablegøyer. Scofield's master plan - Alt sammen er så bra :)

5755808[/snapback]

 

mhm! :yes:

Lenke til kommentar

De john kjenner er vel noen fra mafia miljø før han kom inn i fengsel, og scofield har ikke noe med dem å gjøre personlig, er bare det at john skal få de utenfra til å hjelpe dem til å forsvinne etter at de har brutt seg ut

Lenke til kommentar
Uansett så vil jeg si at jeg gleder meg veldig nå :) Gleder meg til å se om Abruzzi (helten) kommer tilbake og dreper T-Bag i kaldt blod. Bellick sine ablegøyer. Scofield's master plan - Alt sammen er så bra :)

5755808[/snapback]

Drepte ikke homon Abruzzi da?

 

 

Du/dere bør se noen episoder om igjen, tror jeg ...

5758477[/snapback]

 

Hvis du mener meg nå, så er vel du vel litt på jordet selv..

5758581[/snapback]

Han mener nok fuzzy...

Lenke til kommentar

quote1: tilstanden var kritisk jo, men det var ikke bekreftet at han døde.

og har lest i andre forum at abruzzi skal returnere, kan være BS. Nå husker ikke jeg hva kilden hans var.

 

quote2: joa, men siden han skrev du\dere

Endret av marthhan
Lenke til kommentar

Er så glad jeg ser serien på tv3 jeg, sånn at når episode 13 kommer på tv3 skal episode 14 sees på pc'n rett etter på :whistle:

 

Da har jeg ikke fått det LAAAAAAAANGE oppholde som har vært i serien + at jeg trenger ikke å se episoder på nytt for å komme inn i det igjen.

 

Er veldig inn i episodene nå :yes:

 

Torsdag 13 mars:

Først PB e. 13, så My name is Earl og til slutt PB e.14 :woot:

 

Men så skal jeg på 2 uker ferie, og da blir det lenge og vente før jeg får sett 15 og 16 :cry:

Lenke til kommentar
Er så glad jeg ser serien på tv3 jeg, sånn at når episode 13 kommer på tv3 skal episode 14 sees på pc'n rett etter på :whistle:

 

Da har jeg ikke fått det LAAAAAAAANGE oppholde som har vært i serien + at jeg trenger ikke å se episoder på nytt for å komme inn i det igjen.

 

Er veldig inn i episodene nå :yes:

 

Torsdag 13 mars:

Først PB e. 13, så My name is Earl og til slutt PB e.14 :woot:

 

Men så skal jeg på 2 uker ferie, og da blir det lenge og vente før jeg får sett 15 og 16 :cry:

5759915[/snapback]

 

 

Men du må vente en uke mellom hver episode men vi ser alle på en dag. :tease:

Lenke til kommentar

Joa, men det er litt ok og ha noe å se frem til vær uke da ;) Og ikke har jeg tid til å sitte å se på "tv" en hel dag heller og hadde jag hatt tid, tror jeg at jeg hadde blitt gal :p

 

Men jeg skal innrømme at det var sånn jeg begynte å se 24, hadde ferie og bodde hos en kamerat og han mente det var på tide at jeg begynte å se på 24. På 2-3 dager hadde jeg sett de 2 første sesongene, ble litt hekta ja :blush:

 

Tilbake til PB, da jeg fant ut at episode 14 ikke kom ut i amerika før episode 13 var sendt på tv3 gadd jeg ikke strese med å skaffe meg de heller.

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...