Gå til innhold

Nytt lydkort og høytalere.

Anbefalte innlegg

Skal ha meg nye høytalere til PC'en min, og tenkte jeg da også at det var lurt å skifte ut mitt Creative Sound Blaster Audigy Player med et nyere?? Høytalerene må spille høyt, og bra. (trenger ikke 5.1 eller 7.1)

Høytalere: max 1600,-

Tenkte først og fremst på dette

Creative Megaworks THX 2.1 250D

Lydkort: ikke overstige 600,-

Komt frem til dette

Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS Er dette mye bedre enn mitt gamle Creative Sound Blaster Audigy Player?

Forslag? Meninger?

Endret av el_salvad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil få mer igjen for pengene hvis du bruker alt på høyttalere. Ingen vits i å "oppgradere" lydkortet fra Audigy til Audigy2, særlig fordi en tusenlapp utgjør ganske stor forskjell i lydkvalitet når det gjelder høyttalere i denne prisklassen. Et sett til 1600 vil ikke spille bra nok til å få fram kvalitesforskjellen på de to lydkortene.

Lenke til kommentar
Du vil få mer igjen for pengene hvis du bruker alt på høyttalere. Ingen vits i å "oppgradere" lydkortet fra Audigy til Audigy2, særlig fordi en tusenlapp utgjør ganske stor forskjell i lydkvalitet når det gjelder høyttalere i denne prisklassen. Et sett til 1600 vil ikke spille bra nok til å få fram kvalitesforskjellen på de to lydkortene.

Så du tror at et Sound-Blaster Audigy Player vil holde til et også bedre høyttaler-sett enn det megaworks'et? :hmm:

Audigy 2 ZS er jo 96000Hz, og Audigy er vel bare 48000Hz? Har ikke det noe å si da?

Lenke til kommentar

Så du tror at et Sound-Blaster Audigy Player vil holde til et også bedre høyttaler-sett enn det megaworks'et? :hmm:

Audigy 2 ZS er jo 96000Hz, og Audigy er vel bare 48000Hz? Har ikke det noe å si da?

Samplingsfrekvensen på "alt" du spiller av, dvs CD, spill og MP3, er 44,1khz. Kvaliteten på D-A-convertere og analoge deler i lykortet har mye mer å si for lydkvaliteten enn den høyeste støttede samplingsfrekvensen.

Lenke til kommentar

Samplingsfrekvensen på "alt" du spiller av, dvs CD, spill og MP3, er 44,1khz. Kvaliteten på D-A-convertere og analoge deler i lykortet  har mye mer å si for lydkvaliteten  enn den høyeste støttede samplingsfrekvensen.

Forstod ikke helt det der.. Har det ikke mye å si asså?

Endret av el_salvad
Lenke til kommentar

... at i praksis merker du ikke forskjell på Audigy 1 og 2, at du i 98,7% - 100 av tilfellene der du spiller av lyd ikke benytter deg av støtten for høyere samplerate (dvs antall lydbiter i løpet av et sekund), og at hvis du mot formodning skulle gjøre det, vil du ikke merke forskjell da heller, særlig ikke på et høyttalersett til 1600kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...