Ska_tho Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Win XP OEM versjoin funker kun på en maskin, men funker det å legge inn Win XP OEM på en ny harddisk? Eller funker det kun på den harddisken det først ble innstallert på? Som det står i emnet, hvordan funker egentlig OEM versjonen? Muligens et teit spørsmål, men siden jeg spør har jeg ikke no greie på det... Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Eneste forskjellen er prisen. Lenke til kommentar
Ska_tho Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Så det funker å innstallere den på en harddisk, og så en annen? Men kan ikke den nye harddisken like gerne være på en annen pc? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Det er AKKURAT som på vanlig XP. Jeg har aldri brukt XP med aktivering(FY på meg), så jeg vet ikke helt hvordan det er med det. Lenke til kommentar
Ska_tho Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Leste noe i en annen tråd om at den binder seg til det første hovedkortet man innstallerer på, er det den gjør? Har kanskje ikke no å gjøre med harddisken den legges på? Lenke til kommentar
miXer Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Hvis dette legges inn fra en CD, kan jeg ikke helt skjønne hvordan den kan registrere det du sier. På den pc'en du legger det inn på er greit, men den får jo ikke lagt informasjonen den fant tilbake på cd'en. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Leste noe i en annen tråd om at den binder seg til det første hovedkortet man innstallerer på, er det den gjør? Har kanskje ikke no å gjøre med harddisken den legges på? OEM er knyttet til "samme " maskin men du kan bytte seff. disk og andre deler i PCèn din, skulle bare mangle at man måtte kjøpe ny OS hvis HK gikk til hel... Lenke til kommentar
Ska_tho Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Her er hvertfall den andre tråden jeg tenkte på, øverste posten... Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) Så det funker å innstallere den på en harddisk, og så en annen? Men kan ikke den nye harddisken like gerne være på en annen pc? desverre: : http://www.microsoft.com/norge/piracy/part.../YourPC_do.mspx Endret 27. september 2005 av gaggen Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Hvis dette legges inn fra en CD, kan jeg ikke helt skjønne hvordan den kan registrere det du sier. På den pc'en du legger det inn på er greit, men den får jo ikke lagt informasjonen den fant tilbake på cd'en. les denne side: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;no;302878 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå