hovdal Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) jeg skulle bytte ut ubuntu til slackware i dag,men etter at jeg hadde formatert alle linux diskene mine og lagt inn slackware så fikk jeg opp grub error 15,lurer på hvordan jeg kan få bort grub, Endret 27. september 2005 av hovdal Lenke til kommentar
olear Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Installer LILO som følger med Slackware. Lenke til kommentar
hovdal Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 gjorde det...men når jeg skal starte det etter instalasjoen så kommer den grub 15 erroren Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 jeg skulle bytte ut ubuntu til slackware i dag,men etter at jeg hadde formatert alle linux diskene mine og lagt inn slackware så fikk jeg opp grub error 15,lurer på hvordan jeg kan få bort grub, I installasjonen til Slackware vel å du legge LILO på MBR når du får moglegheiten til det (ein plass i installasjonen) Lenke til kommentar
olear Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 gjorde det...men når jeg skal starte det etter instalasjoen så kommer den grub 15 erroren Vel, du trykte bare enter når du fikk spørsmål om LILO og da ble den ikke installert til MBR. Lenke til kommentar
hovdal Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 får vell prøve en gang til da Lenke til kommentar
olear Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) får vell prøve en gang til da Du kan boote installasjonen din med CD'en. kernel root=/en/partisjon ro noinitrd. Etter det så logger du inn og skriver 'liloconfig'. Sett opp alt som det skal være og restart. Endret 27. september 2005 av olear Lenke til kommentar
hovdal Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 så det vil si at jeg må ta expertmode for og få årdnet det under instalasjonen da,finnes det noe guid for hvordan den config filen skal settes opp kan ikke det derre jeg,så Lenke til kommentar
olear Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Nei, simple fungerer fint det, men velg MBR på det siste spørsmålet. Lenke til kommentar
hovdal Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 ok,får se på det nå da,begynte helt på nytt nå så skal se om jeg får det til..takk for hjelpen får jeg vell si da :!: Lenke til kommentar
olear Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Nå må du merke deg at overgangen fra Ubuntu til Slackware kan være veldig hard. Lykke til Lenke til kommentar
hovdal Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 fikk opp enda ett spørsmål nå på simpel instalasjonen av lilo om og fylle inn ettellerannet på append="<kernel perateters>"line er det noe spessielt som skal fylles inn der? Lenke til kommentar
olear Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Nei, som det står så er det bare nødvendig hvis du f.eks har en CD/DVD-brenner som trenger ide-scsi emulering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå