Scix Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Hvordan kan jeg hente ut en bestemt del fra en side og legge dette inn i en variabel? Et døme på dette kan være at jeg skal hente inn den første overskriften på VG... Noen som vet? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Du kan hente hele siden, og siden bruke egnede strengfunksjoner for å partere den slik du måtte ønske Lenke til kommentar
Scix Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 vet du hvordan jeg skal hente siden først? har prøvd en del, men får det ikke til Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) $vg = file_get_contents("http://www.vg.no/"); // Så kan du splitte det opp med split()... $split = split("<span CLASS=\"f-title-xxlarge\">", $vg); $overskrift = split("<BR></span>", $split[1]); echo $overskrift[1]; EDIT: Du kan teste det her Endret 27. september 2005 av Judofyr Lenke til kommentar
dabear Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Du kan jo bruke denne òg: function between($start, $end, $string) { /* finner posisjonen til første gang $start forekommer i $string, kutter av all tekst før det, og legger den nye teksten i $leftTrimmed finner posisjonen til første gang $end forekommer i $leftTrimmed, kutter av all tekst etter siste bokstav i $end, og legger den nye teksten i $trimmed */ $chopLeft = strpos( $string, $start); $leftTrimmed = substr($string, $chopLeft); $chopRight = strpos( $leftTrimmed, $end) + strlen($end); $trimmed = substr($leftTrimmed, 0, $chopRight); return $trimmed; } Lenke til kommentar
Scix Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 en mix kan vise seg å være en fin ide Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå