Gå til innhold

Synke E730 med outlook via BLUETOOTH

andersmp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg paret opp E530 med laptopen via blåtann, fikk jeg beskjed om at den var tildelt com port 8. Stilte så inn dette i innstillingene til widesync i outlook, og kjørte PIM-synk på telefonen. Fungerte bra det.

I forhold til f.eks Nokia PC-suite kan det jo ikke sies å være lettvint, men det fungerte uten alt for mye krangling.

Edit: liten leif

Lenke til kommentar

Tingen er det:

Jeg har lastet ned PCsync. Men den finner ikke telefonen min.

Den vil ikke legge til noen telefon.

Har forsøkt å lage en "bluetooth-serielltilkobling", men pc'en sier at E730n ikke støtter denne funksjonen.

Jeg får da ikke koblet til ?

Lenke til kommentar

Jeg har en E730, og er ikke imponert over BT-egenskapene. Det er enklere med en Sonyericsson og mye enklere med en Nokia.

Av og til må jeg slå telefonen av og på for å få kontakt.

Det som irriterer ennå mer er at PC-programvaren ikke har en funksjoner som integerer filoverføring i Windows Explorer (filbehandleren). Man må overføre filer gjennom den sære PIMs & File Manager. Man kan riktignok bruke denne til å lage og overføre kalenderoppføringer og telefonbokoppføringer, men disse kan ikke lagres i programmet.

Mer som irriterer? Jo, synkingen med Outlook er ikke i klasse med SE, Siemens og spesielt Nokia. Det pleier som regel å bli noe kluss, så jeg holder meg helst borte fra den.

Mer irriterende? Tittel/emne i kalenderoppføringer er begrenset til et visst antall tegn.

Dersom man har tenkt å overføre mye data (f.eks bilder) til og fra PCen, er Samsung ikke blant de merkene jeg foretrekker.

Ellers noen brukererfaringer, mest for de som vurderer å kjøpe den:

Ellers er det en meget kjekk telefon, med ok kamera, fantastisk design, lynraske menyer, og den er lett og behagelig å betjene. Størrelsen er også et pluss. Skjermen er flott, det samme er lyden. Lyden er meget god, men mp3-spillerens lyd mangler en del diskant, og ligger godt etter tilsvarende lyd fra spilleren i SE K750i og ikke minst Nokia 6680.

Radioen er litt krøkkete å betjene. Her er Nokia bedre, mens SE K750 i er helt konge! Dessverre er lyden i radioen skjemmet av dårlig radiofølsomhet, og dersom man har tenkt å wappe mens man hører på radio, får man interferens fra både dataoverføringen til wap, samt tastetrykk. Dette kommer i tillegg til susing grunnet den nevnte dårlige radiofølsomhet. Det gjør radiolyttingen til et helvete, for å si det rett ut. Ikke det at Nokia ikke har susing, men dette er verre. Den beste radioen har SE K750i. Den ligger milevis foran konkurrentene, og den har RDS i tillegg.

Kalenderfunksjon og telefonbok fungerer helt greit. Når man får en kalenderpåminnelse og slår denne av, vil det dukke opp et lite ikon i standby-modus, som fremdeles minner om påminnelsen. Man må faktisk slette denne/disse i menyen "oppsatte påminnelser" i kalendermenyen for at det lille ikonet skal gå vekk. Men påminnelsene slettes ikke fra kalenderen. Ganske smart!

Dessverre kan man ikke laste ned fargetema på Samsung; man må bruke de skarve 4 som er installert fra fabrikken, og de er jo kliss like, unntatt selve fargene.

Wapleseren er kvikk, men de ulike menyvalgene er fordelt på tre steder; en via softtast og de to andre via # og *-tasten. Sykt! Dessuten kan man ikke velge bort billedvisning, og dermed spare en del penger. En normal side uten bilder er på 1-5 KB, mens med bilder er det 4 ganger å mye.

Det medfølgende headsettet detter raskt av, men dersom man får tak i et par skumgummiputer å tre på, sitter det bedre, og man få i tillegg bedre lys og mer bass.

Det som trekker opp på E730 trekker mye opp, og dersom synk, mp3 og radio ikke er av høy betydning, er E730 absolutt å anbefale.

Samsung har lite feil, og telefonen gir et solid inntrykk. Den matte, gummierte overflaten beskytter telefonens deksel godt, og gjør den meget behagelig å holde.

Dessverre er beskyttelsen av kameralinseglasset lik null, så jeg vil anbefale å ha den i ei mobilveske, og ikke i lomma. Jeg pleier forresten aldri å ha mobilene mine i lomma, av flere årsaker.

OK, dette innlegget ligger i grenseland til å bli en lesertest, men kunne ikke dy meg...

Lenke til kommentar

MEN! Kan du forklare meg hvordan jeg får det til ?

-Jeg får ikke koblet telefonen sammen med PCen.

Prøver å opprette en seriell bluetooth tilkobling. Men PCen forteller meg at telefonen ikke støtter denne funksjonen.

Så i bunn og grunn får jeg ikke telefonen til å kommunisere via bluetooth.

Er det noe humbug jeg må gjøre?

Lenke til kommentar

Jeg begynner nesten å lure på om det er bluetoothadapteren din på pc-en som er problemet.

1. Slå på blåtann på mobilen og sett den som synlig for alle

2. Gå på blåtannprofilen på pc-en din og ta "add a bluetooth device"

Du vil da, så fremt du skriver inn samme kode på pc og telefon, få tildelt en com-port for blåtannsynkronisering, som du må stille inn i samsungs kjipe software.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...