Gå til innhold

Hvordan få Xfire til å finne spill?

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om denne tråden blir 100% rett å poste her på Gamer, men siden det handler om spill i hovedsak, synes jeg den passer her.

Problemet mitt er at det er noen spill jeg ikke finner på Xfire lenger.

Grunnen er fordi at jeg har formatert store deler av PC'en, for så å re-installere WinXP, men jeg har tatt vare på noe.

Noe av det jeg har tatt vare på er feks. Steam-mappa mi, som inneholder trilliarder av spill og mods.

Xfire finner ingen av disse spillene eller moddene i den mappa når jeg søker.

Vel, den finner noe, men den sier bare at den har funnet "2 treff", etc. Den lagrer det ikke, sånn at jeg kan joine en CSS-server via Xfire.

Xfire finner og lagrer informasjonen fra spill jeg har installert etter formateringa, som Rainbow Six 3, SWAT 4 og Serious Sam 2 demoen.

Som dere kanskje skjønner, er det nærmest uaktuelt å fjerne Steam-mappa for så å laste ned og installere alt på nytt, da det er så uhorvelig mye (mappa tar totalt nesten 15GB).

Men igjen er det nesten uaktuelt å bare la det være sånn. Jeg vil ikke holde på å skrive inn IP-adresser hver gang jeg skal joine en server.

Er det noen som vet om en mulighet for å få Xfire til å registrere spillene, uten å måtte re-installere masse spill (inkl. Steam-mappa)?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet er vel at programmene ikke er installert etter reinstallasjonen, og derfor ikke har noen registernøkkler ol.

Nå har ikke jeg brukt Xfire, men reinstaller spillene, så virker det nok :)

Huff, problemet med Steam er ikke at jeg bare må installere, men at jeg også da, om jeg avinstallerer, må laste ned hele dritten på nytt igjen! :(

Lenke til kommentar
Problemet er vel at programmene ikke er installert etter reinstallasjonen, og derfor ikke har noen registernøkkler ol.

Nå har ikke jeg brukt Xfire, men reinstaller spillene, så virker det nok :)

gjorde akkurat det samme som MeTa][iC, og alle spillene fungerte fint på xfire, og jeg hadde ikke lagt inn spill etter formateringen.

merkelig at dette skjer...

Lenke til kommentar

Oj, nå så det ut til å funke. Når jeg fant de spillene som jeg hadde fra før av etter formateringen, og de står i Xfire-lista som feks. "1 treff", og ikke som "installert" som de skal, kan jeg bare trykke på hver av dem og trykke "apply" så kommer de som installert! :)

Men jeg har et bitte lite problem med Steam da, siden de er installert litt rart i den mappa. Derfor får jeg ikke "applied" dem. Får prøve å flytte litt på .exe-filene. Kanskje Xfire finner noe da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...