BigJackW Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) Hva skal jeg velge av MSI K8N NEO2, eller MSI K8T Neo2? Endret 27. september 2005 av BigJackW Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Helst ingen av dem, har bare hatt dårli erfaring med MSI Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 MSI K8N NEO2 er det beste av de to. ClawHammer: Og fra hvilken epoke er disse erfaringene fra? MSI K8N NEO2 har høstet utallige priser rundt om kring. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Hvorfor er det så mye bedre. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Hvorfor er det så mye bedre. Begge hovedkortene overklokket ganske så bra, men jeg mener å ha sett at K8N kommer hakket lengre enn K8T. Men den største grunnen til å velge K8N er at harddisk-kontrolleren i nForce3-brikkesettet er ganske mye bedre enn harddiskkontrolleren i VIAs K8T800 Pro. USB-ytelsen på nForce3 er også bedre enn K8T800. Lenke til kommentar
charlie di meola Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) edit: jaja så ble man slått på målstreken Endret 27. september 2005 av charlie di meola Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Hva er forskjell på de 2 forskjellige ram-plassene? på MSI K8T Neo2? Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 En ven av meg har et msi socket 939 hoved kort vare noe neo platinum 2.. å det klokket ikke noe bra. Men stabilt er det ja.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) Hva er forskjell på de 2 forskjellige ram-plassene? på MSI K8T Neo2? Mener du forskjellige farger på minne-slottene? Det er for å markere hvilke porter du skal bruke når du skal ha dual-channel. Endret 27. september 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Hva menes med dual-channel.? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Hva menes med dual-channel.? Teoretisk dobling av minneytelsen ved bruk av to eller fire identiske minnebrikker på en passende minnekontroller, men du får ikke mer enn maks 3% ekstra overall-ytelse på det. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Hva menes med dual-channel.? Teoretisk dobling av minneytelsen ved bruk av to eller fire identiske minnebrikker på en passende minnekontroller, men du får ikke mer enn maks 3% ekstra overall-ytelse på det. Vill det si at jeg kan f.eks. ha 4 Crucial PC3200 DDR-DIMM 1024MB CL3 5ns Unbuffered, Non-parity, 2.5V,128Meg x 64?? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Helst ingen av dem, har bare hatt dårli erfaring med MSI Jeg er enig. Jeg har hatt MSI K8N NEO2 selv,det kortet gikk i søppla for en uke siden. Det var mitt andre MSI kort som jeg har vært plaget med,så jeg kjøper ikke MSI flere ganger. Mulig jeg bare har hatt uflaks,ikke vet jeg. At Komplett ALLTID har flest MSI demokort på lager synes jeg er mistenksomt. Grunnen til det TROR jeg er at det er mest feil på MSI kort. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Helst ingen av dem, har bare hatt dårli erfaring med MSI Jeg er enig. Jeg har hatt MSI K8N NEO2 selv,det kortet gikk i søppla for en uke siden. Det var mitt andre MSI kort som jeg har vært plaget med,så jeg kjøper ikke MSI flere ganger. Mulig jeg bare har hatt uflaks,ikke vet jeg. At Komplett ALLTID har flest MSI demokort på lager synes jeg er mistenksomt. Grunnen til det TROR jeg er at det er mest feil på MSI kort. Kort med feil på blir ikke solgt som demo-kort. Kort med feil på blir kassert/sendt tilbake til fabrikk. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Jeg har MSI sel, og jeg kjenner flere som har MSI, som ALRDI har hatt problemer med det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Jeg har hatt MSI K8N NEO2 selv,det kortet gikk i søppla for en uke siden.Det var mitt andre MSI kort som jeg har vært plaget med,så jeg kjøper ikke MSI flere ganger. Mulig jeg bare har hatt uflaks,ikke vet jeg. Uflaks kan ha noe med det å gjøre ja.. ,men det finnes også andre muligheter.. Har hatt *mange* MSI HK.. Har ikke hatt noe mer problem med dette merket enn med Aopen, Asus, Biostar.. (som jeg kommer på i farten.. og som jeg har hatt mest av i tillegg til MSI).. Kun ett kort slet jeg med.. og det var K8T Neo2.. som jeg ikke hadde kompatible minnebrikker til (dual channel).. Har nå ett MSI K8N Neo2 Platiunum kjøpt på "lagersalg" PS-Data for under kr.400.. Det er det aller beste HK jeg noen gang har hatt (hittill).. Har også ett K8N Neo Platiunum (S754) som også er "helt konge" (absolutt ingen "issues")..Og så har jeg fremdeles ett i875P Neo FISR som oppfører seg aldeles glimrende.. Alle 3 HK er glimrende overklokkere... Mulig jeg bare har hatt flaks..., men det kan også være at jeg har klart å finne ut av BIos/kompatibelt HW.. Det er ikke alltid like lett nemlig... (Det gjelder uansett HK, men det kan se ut som enkelte har store problemer med å "gå fra" en Bios-versjon til en annen... noe som er forståelig).. Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 De som er heldige og får et bra kort, sitter naturlig nok med positive erfaringer. Mine erfaringer med MSI er derimot svært negative. Jeg har hatt to NEO2 Platinum - det ene funket sånn høvelig, men var så ustabilt at man bare kunne drømme om å få installert Windows (!). BIOSene er helt bak mål, og jeg *vet* at det har vært ekstremt mye tull med disse kortene. Forum rundt omkring har vært fulle av problem-tråder. Hater også i875P NEO2 - også der er BIOS dårlig. NEO2 Platinum fikk kjempegod kritikk i tester, men det ser jeg på som lite interessant når en stor brukermasse har erfart noe annet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 De som er heldige og får et bra kort, sitter naturlig nok med positive erfaringer.Mine erfaringer med MSI er derimot svært negative. <snip-rant> Slike postinger.. samt signaturen din.. står i sterk kontrast til de ellers særdeles informative innleggene dine her i forumet.. Jeg har/hadde selv litt problemer med både i875p Neo og K8N Neo2 inntil jeg fant ut av BIos-instillinger/kompatible RAM-brikker (Neo2). Det finnes en lang tråd på XS med tips om Neo2, og de "tungvekterne" som virkelig kan både HK'et og BIos.. har definitivit ikke kommet med slike "advarsler" som du gir her.. både i innlegg og signatur.. PS: Mulig en autoritet på området.. Syar2003.. kan komplettere.. dersom han leser tråden.. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) Kort med feil på blir ikke solgt som demo-kort. Kort med feil på blir kassert/sendt tilbake til fabrikk. Jeg er klar over det. Som Komplett skriver:Produktet selges ikke som nytt og dette kommer av at det kan ha vært brukt, har ødelagt emballasje, er returnert på angrefrist, reparert av leverandør og lignende. Jeg synes hvertfall det er rart at det nesten alltid er ca 50% av demokortene som er MSI. Om grunnen til det er at MSI har flest returer på grunn av feil vet jeg ikke,det er ren spekulasjon fra min side. Edit:Akkurat nå er 47 av 98 demokort hos Komplett MSI. Noen andre som har en formening om hva grunnen til dette er? Endret 28. september 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå