mongojarle Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 heisann jeg er i gang med mine tvilsomme ideer innenfor vannkjøling igjen... hva hvis jeg lager en vanntank i aluminium, der jeg fester to kjøleribber til denne, en inni tanken (for å spre kulden til vannet mer effektivt) og en for å kjøle ned peltier-elementet... er dette noen god ide? kommer det til å funke? hvordan skal jeg få det til slik at vannet blir mest mulig utskiftet i tanken (altså slik at vannet må gå en bane inne i tanken)? hvordan finner man ut av hvor stor kjøleribbe man må ha for å kjøle ned peltier (kjøleribbe med 120mm vifte)? er glad for alle innspill... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 For å få dette til å fungere tror jeg vertfall du må ha kobber i tanken som leder varmen bort fra vannet. Pluss at du må ha et ganske heftig peltierelement! Og da hjelper det ikke med en ribbe på den varme siden, da må du ha vannkjøling som kjøler elementet igjen. Dette tror jeg blir (for) mye styr Da er det mer effektivt å ha et element som kjøler f.eks cpu. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 (endret) (hvorfor er det ikke en smily som stridgråter?) kobber ja, det kan gå greit... hm... dette var jo triste nyheter for meg... neida... jeg vil så gjerne finne på noe som kan erstatte radiatoren... jeg har forresten to peliter-elementer... ett på 170watt og ett på 70watt... jeg har også en egen strømforsyning til begge, så ikke kom med det at det koster mye og sånn... Endret 27. september 2005 av jalejale Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå