Tuffeluffe Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) Hei! Har holdt på i hele ferien med å få pcen min så stille som mulig, og klarte det idag Jeg hører nesten ikke pcen min i det hele tatt.... Men så har jeg fått meg everst, hvor jeg kan se cpu, hk og wdc temp. Akkuratt nå så er cpu tempen på 47-48... Jeg gjør ikke noe spesielt, er i windows. litt på msn og surfer litt.... Har en amd 754 3200+ 2.2 med denne kjøleren http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=A1838 Og ei ny vifte ( Silenx 120mm 14db ) Er dette en god temp? Er det på noen måte skadelig? Har som sagt vifta på 5 volt, tror jeg.... Vil helst ha systemet mitt stille og kaldt..... Endret 27. september 2005 av Tuffeluffe Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Idle temp er igrunn ikke så viktig. Hva får du i temp under load? Spill et krevende spill f.eks, og se på temp etter 30 min spilling. Eller bruk BurnIn CPU test, eller hva det heter i Everest. Jeg syns det var litt høy temp når du kun surfer. Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Hvor finner jeg BurnIn CPU test på Everst? Lenke til kommentar
crusade Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 SilenX vifta på 5 volt vil flytte lite luft.. vil heller anbefale at du går for ei 11db vifte som likevel er lydløs, men flytter godt med luft.. Evnt. justerer vifta du har opp på 8-9-10 volt med vifteregulering istedet for å kjøre på 5.. Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Jeg lurer på om det er noe galt med Everest her... Nå viser den at det er 28 grader på cpuen.... Andre måter jeg kan finne ut om dette er riktig? Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 SilenX vifta på 5 volt vil flytte lite luft.. vil heller anbefale at du går for ei 11db vifte som likevel er lydløs, men flytter godt med luft.. Generelt sett er dette et dårlig råd, det er bedre å ha justeringsmuligheter. "11 dB" på 12 V og "14 dB" med redusert spenning bør kunne gi samme luftflyt med samme støy, men med sistnevnte kan en skru opp hvis en f.eks. flytter til sted med høyere lufttemperaturer. Men 5V kan være i laveste laget ja. Lenke til kommentar
crusade Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Ja, eg er enig i det.. derfor eg mordererte meg og ba han prøve med 8-9-10 volt istedet.. Skulle nok ha fjernet anbefalinga på å skifte til 11db vifte når han allerede har 14db vifte som er god. Lenke til kommentar
crusade Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Jeg lurer på om det er noe galt med Everest her... Nå viser den at det er 28 grader på cpuen.... Andre måter jeg kan finne ut om dette er riktig? Kjenn på cpu kjøleren.. greit å kjenne om den er 28 grader eller 48.. 28 er nesten kaldt så det virker merkelig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå