Gå til innhold

Har vifta på cpu på 5 volt, grei temp?

Tuffeluffe

Anbefalte innlegg

Hei!

Har holdt på i hele ferien med å få pcen min så stille som mulig, og klarte det idag :thumbup:

Jeg hører nesten ikke pcen min i det hele tatt.... :dribble:

Men så har jeg fått meg everst, hvor jeg kan se cpu, hk og wdc temp. Akkuratt nå så er cpu tempen på 47-48... Jeg gjør ikke noe spesielt, er i windows. litt på msn og surfer litt....

Har en amd 754 3200+ 2.2 med denne kjøleren http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=A1838

Og ei ny vifte ( Silenx 120mm 14db )

Er dette en god temp? Er det på noen måte skadelig? Har som sagt vifta på 5 volt, tror jeg.... Vil helst ha systemet mitt stille og kaldt.....

Endret av Tuffeluffe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
SilenX vifta på 5 volt vil flytte lite luft.. vil heller anbefale at du går for ei 11db vifte som likevel er lydløs, men flytter godt med luft..

Generelt sett er dette et dårlig råd, det er bedre å ha justeringsmuligheter. "11 dB" på 12 V og "14 dB" med redusert spenning bør kunne gi samme luftflyt med samme støy, men med sistnevnte kan en skru opp hvis en f.eks. flytter til sted med høyere lufttemperaturer.

Men 5V kan være i laveste laget ja.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på om det er noe galt med Everest her... Nå viser den at det er 28 grader på cpuen....

Andre måter jeg kan finne ut om dette er riktig?

Kjenn på cpu kjøleren.. greit å kjenne om den er 28 grader eller 48.. 28 er nesten kaldt så det virker merkelig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...