Gå til innhold

Ny bærbar liten(12") og lett(1.2kg) (Asus S5A?)

eirikhaf

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg bærbar...den kommer til å bli for det meste brukt kun til skole arbeid, og noe filmtitting på reiser...greit at d ikke er no sinnsykt skjermkort, så blir det for det meste skole arbeid som blir gjort på skolen.. :innocent:

jeg kunne tenkt meg denne:

ASUS S5A 12.1" XGA, PM 740, 2x256MB,60GB,DVD±RW,WLAN,XPP

12995kr på Komplett.no

Noen som har noen erfaringer med denne..?

Noen som mener jeg absolutt ikke bør kjøpe den..?

Er åpen for tips om andre bærbare...kan muligens strekke meg til 15000kr, 14" og 2kg.. :hmm: men da må vi ha skjermkort deretter også...

ER i hovudsak på utkikk etter en liten og nett bærbar som den jeg har linket til..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med en Acer TM 3002 WTCi?? eller en Dell Latitude X1??

Asus S5 er en super maskin. Var å såg på den selv og det er en lekker maskin.

Du kan jo se litt på M5A også....nesten samme maskin som S5, men med innebygget DVD-RW. Litt dyrere er den også.

Lenke til kommentar

Jeg har selv den lavere modellen S5N med celeron prosessor, og kan gå god for at dette er et kjempekjøp!

Se link i min sigg for en kjempetråd om denne maskinen!

Det ser ut som om de bruker samme chassis, bare nyere hovedkort/bundle på S5A, noe som kun kan sees på som positivt.

Endret av Zamoht
Lenke til kommentar

takker for tips..!

acer'n virker grei da...men hvem selger den..?

vet ikke helt med Dell...har egentlig aldri vært noe fan av de...

M5a er grei den...men har ikke noe stort behov for intern spiller så da sparer vi de penga, for det følger jo vel med ekstern på S5'en..(?)

og takker for linker Zamoht...!..ser ut som du virkelig har jobba litt.. :thumbup: for deg... blir nok mest trolig S5A jah...

men vet noen hvordan det er med å få kjøpe uten os og ekstra programmer..?

Endret av eirikhaf
Lenke til kommentar
takker for tips..!

acer'n virker grei da...men hvem selger den..?

vet ikke helt med Dell...har egentlig aldri vært noe fan av de...

M5a er grei den...men har ikke noe stort behov for intern spiller så da sparer vi de penga, for det følger jo vel med ekstern på S5'en..(?)

og takker for linker Zamoht...!..ser ut som du virkelig har jobba litt.. :thumbup: for deg... blir nok mest trolig S5A jah...

men vet noen hvordan det er med å få kjøpe uten os og ekstra programmer..?

Acer får du kjøpt i feks her:

Mamoz

Enter

MPX

Vaagen Consulting

SHG

Mshop

Det følger med ekstern DVD-RW til S5A :yes:

Når det gjelder å kjøpe uten OS, så er det bare å spørre om det går og evt. få avslag i pris.

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Ok. da er vi litt nærmere.....Apple blir det ikke...selv om jeg mest trolig ikke villet angre på det så blir det ikke det... :hmm:

Har sett litt nærmere på Acer TM 3002 også nå, ser så absolutt ikke værst ut....

Det som kan bli avgjørende er dette:

Acer

- 29.8 cm x 21 cm x 3.3 cm 1.40kg

+ max 2GB minne

+Wxga(1280 x 800)

?Intel® 915 PM Express

Asus

+ 27.5 cm x 22.3 cm x 2.5 cm 1.20kg

- max 768 MB minne

- Xga(1024 x 768)

+7.6timer max

?Mobile Intel 915GM Express

DEt meste annet er egentli stort sett det samma...

Bortsett fra at Acer'n er ca 1000kr dyrere...

men sliter med å bestemme meg.... :cry:

Lenke til kommentar

Sendte cshop en mail idag og hørte om hvordan det var å få Acer TM 3002WTCi uten Os og mer minne...og studentrabbat.. :roll:

?:Er det mulig å få kjøpt pcen uten operativ system og ekstra programvare(nero, norton, adobe, powerDVD, ?

!:Nei, dette følger med fra fabrikken i Asia. Skal man fjerne det koster det en god del penger

?:Er det mulig å få kjøpe 1Gb (2*512mb) minne istedenfor 512Mb(2*256)

!:Ja, men siden dette også følger med fra Asia må du også betale for 2*256 brikker og installasjon dersom du ikke kan skifte selv.

?:Har dere noe form for student rabatter?

!:Nei, dessverre. Student rabatter er det kun enkelte kjeder som har fordi de normalt ligger høyere på sine normalpriser og har helt andre marginer.

men det gikk visst ikke.. :cry: menmen...tror jeg kommer til å gå for den uansett...

Den går for 12 543,- inkl. mva(+frakt) på cshop.no for øyeblikket...skal sjekke de andre stedene som står litt lengre oppe om d er noen som er billigere....

noen som vet om noen som har tilbud på 3002WTCi...?

Lenke til kommentar

Føler at jeg gjentar meg selv, men en faktor jeg synes er avgjørende er at Acermaskina er widescreen. Det er så vidt jeg vet fortsatt ikke S5. Noe som fører til at tastaturet til S5 er mindre. For meg var dette en avgjørende faktor da jeg kjøpte 12.1". Svært glad for at tastaturet er såpass "stort".

Hvis du ikke liker Dell kan du trøste deg med at X1 er ei Samsungmaskin som selges av Dell i deler av verden pga at Samsung ikke har distribusjon.

Lenke til kommentar

Da er Acer TM 3002WTCi bestilt å betalt....Takker til alle som har svart og kommmet med tips o.l. :thumbup: ...gjorde valget en del enklere ja..!

kl.19.41 var den levert på postterminalen i kristiansand....så da er den vel her forhåpentligvis imorgen eller overmorgen.. :dribble: så nå gjenstår det å se om det er noe til maskin.. :roll:

Lenke til kommentar
Da er Acer TM 3002WTCi bestilt å betalt....Takker til alle som har svart og kommmet med tips o.l. :thumbup: ...gjorde valget en del enklere ja..!

kl.19.41 var den levert på postterminalen i kristiansand....så da er den vel her forhåpentligvis imorgen eller overmorgen.. :dribble: så nå gjenstår det å se om det er noe til maskin.. :roll:

Tror ikke du kommer til å angre. Super maskin.

Selvfølgelig så har denne også sine (få) ulemper akkuratt som alle andre....men, det gjenstår vel å finne den PERFEKTE laptop.

Acer 3002 holder i massevis :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...