Lorimer Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Hei godtfolk. Hvordan går man fram får og motta f.eks exe filer med Outlook XP? Nå er jeg rimelig lei av at jeg ikke kan ta imot exe filer.Får en melding i Outlook som er som følger: Outlook sperret tilgangen til følgende vedlegg som kan være usikre....... Det får da være måte på overformynderi.Det er ikke Bill Gates som skal bestemme hvilke filer jeg skal ta imot og ikke ta imot...(eller?) Trenger nok hjelp med dette... På forhånd takk. Tore. There´s only one UNITED abd that´s Leeds United [ Denne Melding var redigert av: TST på 2002-08-16 16:03 ] Lenke til kommentar
moft Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 tror du kan høyreklikke på den for å save , bill har enda ikke HELT taket på deg , men snart... snart... XP = Spyware Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Tror heller han ikke får vedlegget i det hele tatt hvis det er av .exe filtype, og dermed ikke KAN høyreklikke. Fant en innstilling i options/security i outlook express. "Do not allow attachments to be opened or saved that could potentially be a virus". Sjekk om den er kryssa av. Hvis så, ta vekk krysset. Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Quote: Den 2002-08-16 15:57, Lorimer skrev:Hei godtfolk.Hvordan går man fram får og motta f.eks exe filer med Outlook XP? Nå er jeg rimelig lei av at jeg ikke kan ta imot exe filer.Får en melding i Outlook som er som følger: Outlook sperret tilgangen til følgende vedlegg som kan være usikre.......Det får da være måte på overformynderi.Det er ikke Bill Gates som skal bestemme hvilke filer jeg skal ta imot og ikke ta imot...(eller?)Trenger nok hjelp med dette...På forhånd takk.Tore.There´s only one UNITED abd that´s Leeds United<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: TST på 2002-08-16 16:03 ]</font> Det er en registrynøkkel som kan settes som åpner for hvilken filtyper outlook "slipper" igjennom... kopier og lim inn i et tomt text dokument (med notepad/notisblokk) det som står under mellom de stiplede strekene... lagre så dokumentet som <whatever>.reg og dobbeltklikk på denne filen etterpå, bekreft at du vil legge til infoen i registry... evt. andre filtyper du vil tillate utenom .exe legger du til etter .exe adskilt med ; og uten mellomrom (f.eks: .exe;.com;.bat etc ----------------------------------------------- Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftOffice10.0OutlookSecurity] "Level1Remove"=".exe" ----------------------------------------------- [ Denne Melding var redigert av: _diablito_ på 2002-08-16 20:06 ] Lenke til kommentar
ooops Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Har et program som legger inn de nødvendige registerendringene. Gjør det litt lettere, dersom du ikke er stødig på register redigering. Kan sende deg en mail hvis du vil.(zip eller rar?) Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Quote: Den 2002-08-16 18:27, ooops skrev:Har et program som legger inn de nødvendige registerendringene. Gjør det litt lettere, dersom du ikke er stødig på register redigering.Kan sende deg en mail hvis du vil.(zip eller rar?) Er ikke nødvendig med eget program for å endre på registry da windows fint klarer å gjøre dette selv ved hjelp av .reg filer... jeg ga ikke full beskrivelse av hva som skulle gjøres med de linjene jeg la inn i forrige meldingen min, men har oppdatert det nå... :smile: Lenke til kommentar
Lorimer Skrevet 16. august 2002 Forfatter Del Skrevet 16. august 2002 Takker og bukker for hjelpen... Endelig er det jeg som bestemmer over mailen min og ikke Bill.. =8´) Tore There´s only one UNITED and that´s Leeds United Lenke til kommentar
EC Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Tror du skal være litt glad for at det er slik - utrolig mange vedlegg av .exe - typen er virus. Og det fins nok personer rundt om som ikke vet bedre enn at de åpner slike vedlegg... -yummy- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå