Pasient Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Topic sier vell det meste. Jeg hadde en liten diskusjon med min stefar, der han påstår at Sputnik, av alle har solgt 70 millioner plater i norge. Altså, det er ca 5 millioner i dette landet, vi har da vell ikke 14 sputnik plater hver?! Når jeg sa til han at det var nesten klin umulig, så mente han at Sputnik er den artisten som har solgt mest i norge. Går det ann? Uansett. Er det noen som vet om en liste, over hvilke artister som har solgt mest fra 1950 til 2005 ? Takker for svar. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 vi har da vell ikke 14 sputnik plater hver?! Har du ikke?!?! Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Kurt Nielsen! Han har ivertfall solgt mest på kort tid... Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Er det ingen som kan vise til noen saftige salgstall? Sputnik har ikke solgt mest plater i norge, og det skal jeg faen meg bevise til stefaren min. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Vil tippe a-ha...Om ikke idolgreierne har tatt over. Alf Prøysen har vel endel ting ute..kan tenkes at det har noen høye salgstall det og. Lenke til kommentar
gustav Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Han har sikkert solgt en god del kassetter på bensinstasjoner og slikt, men det er jo klin umulig det tallet stefaren din kommer med. Jeg har ihvertfall ikke bidratt til hans salg. Sissel Kyrkjebø og Åge Aleksandersen hadde noen helt syke salgstall på 80-tallet. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Jeg vet det er klin umulig. Men han sitter og prater dritt helt til jeg viser til salgstall. For jeg VET at det finnes flere norske artister som har solgt mer enn Sputnik. Jeg var btw innom siden til Sputnik. Hvor det sto at i 1993 fikk Sputnik en pokal for og ha solgt 1 million plater. Men er det ingen som vet om en eller annen statistikk over hvem som har solgt mest? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Kan tenke meg Bjørn Eidsvåg har et godt tall også.. Og Jan Eggum (off) som forresten har kommet med en bra bok nå om rockehistorien i norge.. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 1. A-ha 2. Heidi Hauge http://www.nrk.no/musikk/2140589.html Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 1. A-ha2. Heidi Hauge http://www.nrk.no/musikk/2140589.html "hvis man ser bort fra Norge" står det i den artikkelen Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Takker! Men dette er ikke nok til å stoppe kjeften på stefaren min, siden det ikke gjelder fra 1950 og oppover. Gud bedre... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) Toppliste over topp 20 lista til VG de siste ~40 årene : ALBUM: http://lista.vg.no/show_list.php?ListsOp=s...d=2005&listID=1 SINGLER: http://lista.vg.no/show_list.php?ListsOp=s...d=2005&listID=2 Smokie på en 9.plass, og de var vel norske? Endret 27. september 2005 av Ueland Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) "Superlista er basert på plasseringer på VG-lista, og ikke på salgstall" Smokie var vel bare "norgesvenner" Endret 27. september 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Vg-Lista gjelder ikke ifølge han, det er altså Norsktoppen som er det store her. Gud bedre.. Sputnik? Solgt mest plater? Pul meg. :o Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 D.D.E har vel solgt mest plater i Norge. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Høres mer logisk ut enn Sputnik. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) "Superlista er basert på plasseringer på VG-lista, og ikke på salgstall" Smokie var vel bare "norgesvenner" Norgesvenner som ifølge Pondus er et fint ord for artister som flopper i alle andre land :!: Endret 27. september 2005 av HKoN- Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 "Superlista er basert på plasseringer på VG-lista, og ikke på salgstall" Smokie var vel bare "norgesvenner" Og hva trenger man for å komme på VG Lista i det hele tatt?, jo salgstall Så listen er nok den som blir rett i forhold til hvor mange som faktisk har kjøpt plater til enhver tid. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Jeg gir meg ikke før jeg får svar. Så nå har jeg sendt mail til DDE sitt plateselskap angående totale salgstall i perioden 1992-2005. Satser på svar. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 "Superlista er basert på plasseringer på VG-lista, og ikke på salgstall" Smokie var vel bare "norgesvenner" Og hva trenger man for å komme på VG Lista i det hele tatt?, jo salgstall Så listen er nok den som blir rett i forhold til hvor mange som faktisk har kjøpt plater til enhver tid. husk at en artist kan ha flere plater da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå