Gå til innhold

Fest tur i høstferien

Johnx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I Bergen har man stort sett Ovenpå, Exodus/Ditlef, TMP og Ø12 18-åringer får lov å besøke. Dette er da vanlige utesteder, ikke noe diskotek som arrangeres nå.

Ovenpå

Her spiller de stort sett RnB, med enkelte innslag av diverse annen musikk, innimellom. Lokalet er ikke alt for stort, og det kommer til å være sinnsykt fult i høstferien (det er fult der en vanlig torsdag, tror ikke høstferien blir bedre). Absolutt ikke mitt favoritt-sted, men det tror jeg ikke eksisterer. Alltid masse liv der, hvis det er viktig.

Exodus/Ditlef

Dette er to lokaler, med samme eier, inngang og underskudd. Går dårlig grunnet litt for lite besøkende, og så henger det nok en økonomisk smell igjen fra tidligere. De brukte alle pengene sine på å leie inn svin-dyre DJ-er. I det første lokalet du kommer inn i (Ditlef) spilles det RnB, dansegulvet er helt grei størrelse på, så lenge det ikke kommer så alt for mange flere mennesker enn de pleier å ha der. Greit antall besøkende, ikke for fult, eller for tomt.

I Exodus-lokalet, som ligger innenfor Ditlef, spilles det trance og dance. Her er det stort sett aldri folk, nesten, men de som er der danser hvertfall. Kunne godt ha vært mange flere folk her, slik at det ble mer liv, og det hadde vært vits i å begynne å gå der igjen.

Exodus/Ditlef skal visst legges ned snart, grunnet et sykt underskudd, så dette blir sikkert siste sjangsen din for å komme deg dit.

TMP

Torget music pub er et av de mest harry stedene du kan forville deg inn. Her holder jeg meg alltid unna, og det er utenfor her folk stort sett blir slått ned (kan ha noe med at det er et busstopp som veldig mange bruker rett utenfor). God blanding av fjortiss-jenter, gutter som ikke er stort bedre, og gamle menn og enkelte eldre damer.

Ø12

Stengt grunnet oppussing, eller noe. Er vi heldig åpner de aldri igjen.

Er det noe mer du lurer på, er det bare å spørre.

Lenke til kommentar

Utesteder i Oslo

Når vi bodde i oslo i fjor gikk vi ut på blue monk i St Olavs Gate 23 (toppen av karl johan og bort forbi universitetet i retning blitz.)

For der var det visstnok billig øl (jeg drikker ikke øl), også er det koselig og avslappa stemning. (18års grense her.)

Ellers så har jeg en tendens til å havne på elm street (Her er det 20-års aldersgrense og ikke billig øl)

Lenke til kommentar

Jeg er mye ute i Oslo, ettersom jeg har vært en 18 kun et kvartal, kjenner jeg vel de fleste steder som er in.

Club 112

Ligger like ved Tv2 bygget i en sidegate. Umulig å ikke se. Like ved Baren som gikk på Tv3 for en stund siden. Her er det 18 års grense. Egen champagne lounge har det også blitt lansert nå i det siste. Dørvakter som kan virke sure og ikke liker skrik ( Fjortiss-fyll har de visst vært borti og det har de fjernet ettersom de vil ha et godt navn og rykte ). Ellers er det stappet fullt der nesten hver helg.

Shame

Gamle Palladium som ble sett på som gangstah-place

Hater deg om du ikke er fra Norge. De vil med andre ord ikke være en ghettoclub som er senter for kriminalitet. Er du stæsja opp og går i ålreite klær, men har et lite snev av midtøsten-look i deg, så ryker du rett ut av den ikke så lange køen utenfor Shame. Er dog ganske ålreit sted å henge og masse folk som er partykeene.

Bi-kjelleren

Har bare vært der én gang, men husker ikke veien dit :roll: . Litt fuktig kveld kan jeg si. Masse studenter her som kobler av her. Ganske høy party faktor som holder på til langt ut på natt. Pils er dessuten ganske billig her. Kun 39,-.

Blue Monk

Er visst nevnt ovenfor.

Evergreen

Her har jeg ikke vært, men mange ungdommer på 18-20 som ferdes hit. Meget billig pils her også og partysted nr.1 i byen ifølge mange venner av meg.

Lenke til kommentar
I Bergen har man stort sett Ovenpå, Exodus/Ditlef, TMP og Ø12 18-åringer får lov å besøke. Dette er da vanlige utesteder, ikke noe diskotek som arrangeres nå.

Klubben på NHH bør vel også nevnes, selv om den ikke er plassert midt i Bergen sentrum. Om ikke annet er prisene der svært lave (sammenliknet med andre steder i alle fall).

Lenke til kommentar
Evergreen

Her har jeg ikke vært, men mange ungdommer på 18-20 som ferdes hit. Meget billig pils her også og partysted nr.1 i byen ifølge mange venner av meg.

Har inntrykk av at klientellet der er mer rundt midten av 20-åra. Partysted nr.1 er det definitivt ikke. Evergreen er en pub, ikke et discotek. Ølen koster 20,- før klokken 21.00 og 29,- etter det (0,4 l).

Ellers finner man billig pils flere steder på Grønland og Grünerløkka. Discoteker og den slags steder prøver jeg i det lengste å unngå, men det finnes nok av de over hele sentrale Oslo. :p

Lenke til kommentar

Oslo :

Choice på grønland hvis du vil ha ålreit pris på øl,men vær advart,det henger mye sketchy folk der,og er alltids no bråk der :p

Lille Laila på grønland er alkis bula nummer en,ekstremt billig øl og morsomme gamlinger som er ute å drekker.

Blue Monk som er nevnt over er ett helt ålreit utested,pleide å henge der når jeg fylte 18,har ikke vært der på godt over ett år,så veit ikke om det har forandra seg mye,men jeg veit at dørvaktene kan være jævla sleipe der,og tidvis litt gærne når det gjelder bråk. Har selv vært vitne til at en kar fikk grisedeng utafor av dørvakta fordi han var litt laus i kjeften.

Evergreen var jeg faktisk på for ett par uker sia,min første gang,ett helt greit utested med billig øl. minus for at det var jævla fullt og lite plass.

Baronsai er ett digg utested med ålreite priser og fet hip-hop R'n'B musikk,det er 20 år der,men kanskje verdt forsøket. Det ligger like ovenfor rockefeller.

Det kommer egentlig helt ann på hva slags stemning og musikk du er ute etter... leiter du litt rundt i sidegatene finner du mer rolige og brune buler,mens i karl johan og omegn er det techno og stive priser som gjelder.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...