Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

6x9" med pen og god bass?

phax

Anbefalte innlegg

hei, på utkikk etter no 6X9" men pen og god bass. skal monteres i hattehylla på en golf 3 og drives av en brokobla Arizona Eagle 4x50watter (husker ikke navnet.)

har nå Alpine SPE-6903 og synes ganske enkelt at de suger hesterøv.

er bare ute etter bass der bakfra så kan godt være komponentsett med delefilter så kutter jeg bare ut diskanten. viktigste er at den kan spille pen og fyldig bass på både høyt og lavt volum. og om den er lettdreven så skader jo ikke det heller ettersom forsterkeren min ikke er no kraftverk akkurat. :wee:

pris er ikke så grusomt nøye, men tror ikke jeg vil bruke så mye mere en 2-2500,- med mindre dere finner frem noe sinnsykt bra da. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

faen heller, var det her jeg posta den! :wee: trodde jeg var innpå bil avdelinga... skal få en mod til å flytte den!

men takker for svar, de infinity virker jo ok de ja. når det gjedelr de pioneer.. bedømme litt etter pris her da, men er de særlig oppgradering iforhold til de alpine jeg har nå? siden de er i samme prisklasse liksom.

Lenke til kommentar

nja vet ikke om jeg gidder kasse, tar så mye av bagasjerommet da.. men har hvertfall en solid mdf hattehylle så det hjeper jo litt hvertfall.

lest litt mere om de infinity høyttalerne og de virker jo sletts ikke dum, lettdreven pluss mye bass er jo akkurat det jeg er ute etter! samt god lydkvalitet selvsagt. :wee:

Lenke til kommentar
Flyttet fra lyd & Bilde - Audio

takker og bukker. :) skal ikke gjenta seg.. :wee:

så folkens, noen andre erfaringer eller kommentarer på det som er nevnt til nå?

forresten, bør jeg ha noe delefilter til høyttalerne kanskje? for å filtrere bort diskanten bakifra.. har et rimelig ok komponentsett forran. det er 2veis, 1" diskant og 4" mellomtone. også er det et par 6,5" i sidedøra men de duger ikke så veldig synes jeg.. også er ene dør innmaten så løs at det høres mindre bra ut.

vil altså bytte ut 6x9" mine for å få pen og god bass/dypbass med litt mere trøkk.

Lenke til kommentar

Tja, Morel er jo ett av de merkene som jeg absolutt vil si ligger et hestehode foran Infinity lydkvalitetsmessig. Trøkk skulle det heller ikke mangle på.

Imidlertid vil jeg tro du vil få bra med trøkk om du demper dørene, monterer elementene dine skikkelig, og gjør deg litt flid der med det samme.

Var jeg deg ville jeg vurdert å ruste opp dørene og montere etpar 8" der istedet. Da vil du få elementer som er lagd for det du er ute etter og basstrøkket midt i fanget :)

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

hm... hvordan er mulighetene for å få plass til 8" i døra på en golf3 da?

er ikke jeg som har montert de elementene som står der nå så vet lite om hvor bra de egentlig er, men burde nok vært fikset litt på, bare så mye strev. :wee:

får ta meg en tur ut å ta en titt hvertfall!

Lenke til kommentar

Vil tro det absolutt er verdt strevet.

Tar du etpar bilder med det samme så ser en lettere hvordan tilstanden er på sakene ;)

Å montere 8" krever gjerne litt innsats med støping av glassfiber, kutting i MDF og slikt. Men det gir også himla bra resultater i forhold til å ha etpar 6.5" som såvidt henger i festene, hehe :D

Lenke til kommentar
vil altså bytte ut 6x9" mine for å få pen og god bass/dypbass med litt mere trøkk.

Har selv Alpine SPR-694A(Referanse serie), som jeg bare kjører bass på bak. Er veldig god/fyldig bass av de. I kombinasjon med gode fronthøyttalere, blir det bra lyd. Jævla bra bass av de. Nå er jo også Alpine SPR-69LP kommet, som er 2005 modellen.

Lenke til kommentar
Vil tro det absolutt er verdt strevet.

Tar du etpar bilder med det samme så ser en lettere hvordan tilstanden er på sakene ;)

Å montere 8" krever gjerne litt innsats med støping av glassfiber, kutting i MDF og slikt. Men det gir også himla bra resultater i forhold til å ha etpar 6.5" som såvidt henger i festene, hehe :D

huff, høres veldig ut som noe jeg ikke gidder.. :green:

tok et par bilde av elemente og slikt så dere kan se hva jeg har nå. har ikke peiling på om det er noe bra ettersom alt sto i bilen når jeg kjøpte den, men jeg synes at frontsettet er rimelig bra. litt spiss i diskanten kanskje, men ellers fornøyd.

hyttalere-bil.jpg

Lenke til kommentar

Syns det var noe kjent med diskantene der ja og jepp, det var et Bostonsett, hehe :D

Tja, om du ikke gidder å herje opp dørene, kunne du tenke deg å mekke ny hattehylle med kasse til et 10" element eller noe?

Det ville iallefall blitt den beste løsningen som du kan få til ganske kjapt og greit :)

Da skulle det ikke mangle på trøkk iallefall.

Kostnadene for ei hylle med kasse tipper jeg kommer på ca kr. 600, spanderer du så 2 - 2.5k på en lettdrevet sub så vil du få et knallbra resultat :thumbup:

Lenke til kommentar
Syns det var noe kjent med diskantene der ja og jepp, det var et Bostonsett, hehe :D

Tja, om du ikke gidder å herje opp dørene, kunne du tenke deg å mekke ny hattehylle med kasse til et 10" element eller noe?

Det ville iallefall blitt den beste løsningen som du kan få til ganske kjapt og greit :)

Da skulle det ikke mangle på trøkk iallefall.

Kostnadene for ei hylle med kasse tipper jeg kommer på ca kr. 600, spanderer du så 2 - 2.5k på en lettdrevet sub så vil du få et knallbra resultat :thumbup:

hehe, er det en bra ting da? :wee:

å mekke ny hattehylle blir nok betraktelige lettere så det er godt mulig jeg gidder! skal vurdere det hvertfall. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...