John A. Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) Går det? ihvertfall minske fargetapet? har noen bilder jeg skulle hatt på hjemmesiden, men blir totalt ubrukelig med det fargetapet di får når jeg endrer di i Paint. Mulig denne er feilplassert, men var ikke sikker på hvor jeg skulle sette den. Endret 27. september 2005 av John A. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Du kan da vel bruke jpg filene på siden din da? gif egnet seg dårlig til fotografier og andre grafiske elementer etc. som har mange farger. Gif støtter kun 256 farger, mens jpg har mye mye mer. Derfor egner gif seg best til logoer med få farger, store flater etc. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Nei. Det går _bedre_ med et skikkelig bildebehandlingsprogram, som Photoshop eller gratisalternativet GIMP - men det vil aldri bli helt bra. Hvorfor ikke bare ha dem i JPG? GIF vil aldri klare å vise mer enn 256 forskjellige farger. PNG er nok nærmere dit du vil, men når bildet først ligger i JPG, er JPG som regel det beste alternativet. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) Har du tilgang på Photoshop, bruker du save for web og fortsetter å bruke jpg. Og nei, gif har bare støtte for 256 ulike farger på ett bilde, så det blir vanskelig å gjøre dette uten fargetap. Edit: ..også var vi litt treige Endret 27. september 2005 av Mr.Berg Lenke til kommentar
John A. Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 ok så det skal gå å vise di i jpeg? samme script som gif eller? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 ok så det skal gå å vise di i jpeg? samme script som gif eller? Script? Filene heter nå bilde.jpg og ikke bilde.gif.. Bare endre akkurat det i et eventuelt script. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Vet ikke hvordan script du bruker, men du kan vel enten det, eller forandre noe i scriptet som sier at det skal være gif (om det gjør det). vil jeg tro. Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Ja, det er fult mulig. Lenke til kommentar
John A. Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 ok funker nå ja takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå