Leth@l_We@pon Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Heisann... Har nettopp bygd ny PC med det meste nytt untatt harddisk, skjermkort, CD-rom og floppy disk. Men når jeg starter den opp, og kommer til loadinga av Windows (XP), så kommer det et glimt av en feilmelding, og PC'en rebooter. Noen som vet hva det kan være? BIOS står på default, og skal være riktig. Har prøvd med annen harddisk, men samme tingen skjer. Lurer på om det allikevel kan hjelpe med ny windows installering? Bøyde noen pins på CPU tidligere, men klarte å bøye dem tilbake igjen, tviler egentlig på at dette kan være problemet... Her er noen linker: HK: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301174&cks=PRL CPU: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307203&cks=PLC PSU: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309565&cks=PRL Ram: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304349&cks=PLS Flott om noen kan hjelpe Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Har du byttet ut hovedkort på en pc så må du legge inn windows på nytt. Lenke til kommentar
Globe789 Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Jeg har akkurat samme problemet!!!! har prøvd å bytte harddisk også!! "MÅ" jeg installere windows på nytt?? Må jeg da formatere den gamle hardisken i bios?? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Jeg har akkurat samme problemet!!har prøvd å bytte harddisk også!! "MÅ" jeg installere windows på nytt?? Må jeg da formatere den gamle hardisken i bios?? Windows er desverre slik at du må legge inn windows på nytt om du bytter f.eks. hovedkort. Om du bytter nettverkskort eller skjermkort er det ikke nødvendig. Hvis du ikke legger inn windows på nytt vil du få en haug av feilmeldinger eller windows vil ikke starte i det hele tatt. I windows xp kan du formatére fra windows-cden. Slett partisjonen, og opprett deretter en ny på samme sted. Pass på at du har sikkerhetskopi av alle filer som du vil ha. Jeg har aldri hørt om formatéring i BIOS. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) Har hatt problem med å installere xp på harddisk tidligere pga det var allerede xp på harddisken fra gamle maskinen. Jeg fikk det til med å koble den til en annen maskin og formaterte den der før jeg innstallerte xp.. Endret 27. september 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Har hatt problem med å installere xp på harddisk tidligere pga det var allerede xp på harddisken fra gamle maskinen.Jeg fikk det til med å koble den til en annen maskin og formaterte den der før jeg innstallerte xp.. Du kan enkelt fjerne ekistérende windowser fra windows-cden. Fjern enkelt og greitt partisjonen og lag en ny opppå. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Har hatt problem med å installere xp på harddisk tidligere pga det var allerede xp på harddisken fra gamle maskinen.Jeg fikk det til med å koble den til en annen maskin og formaterte den der før jeg innstallerte xp.. Du kan enkelt fjerne ekistérende windowser fra windows-cden. Fjern enkelt og greitt partisjonen og lag en ny opppå. Gikk ikke når jeg ikke kom så langt inn i installeringen at jeg kunne slette/opprette partisjoner eller formatere... Måtte bruke annen pc.. Lenke til kommentar
Leth@l_We@pon Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Supert :!: Skal prøve dette. Må formatere på en annen pc though fordi pc'en helst vil ha sata drivere når jeg formaterer via xp-cd'en, men når jeg prøver å sette i diskett med driver på vil den ikke registrere disketten... Men nå skal pc'en funke ihvertfall :!: Lenke til kommentar
Leth@l_We@pon Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 Skjønner ingenting nå altså.... PC'en vil ikke lese fra floppy-disk. Har litt smålyst til å installere SATA drivere, men neida... Lenke til kommentar
Vaktmestern Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Akkurat samme problem som jeg fikk i går da jeg putta i nytt HK,CPU og ram. Men når jeg prøvde min harddisk på en annen PC med annet hovedkort gikk alt som smurt. Skal prøve å instalere Windows på nytt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå