Spydz Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Bare lurer veldig på en ting... Hvordan fungerer den kode-saken som jeg får min kode av ? når jeg slår den på er det jo forskjellig nummre hver gang ? hvordan skjønner nettbanken at dette er den riktige koden? tviler på at det er noe komunikasjon mellom den dingsen og banken! ? beklager hvis dette er feil forum... men kunne ikke komme på noe annet sted og poste... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 beklager hvis dette er feil forum... men kunne ikke komme på noe annet sted og poste... Tid regner jeg med, den generer en kode som er synkron med systemet i banken. Lenke til kommentar
Spydz Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 ja det var noe slikt jeg regnet med også... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 ja det var noe slikt jeg regnet med også... Noen bruker noe lignende på VPN-pålogging og da hender det man må synkronisere systemet med brikken etter en tid i bruk. Lenke til kommentar
bentose Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 På min gamle kodekalkulator kunne eg trykke ut eit sett med koder og bruke dei når det passa meg. Men dersom eg brukte den siste koda først, så vart alle dei tidlegare ugyldige. Det verka som om det heile berre var ein lang tabell som banken hadde kopi av. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 DNBNor har sluttet med slike "kalkulatorer", de ble vel for upålitelige. Nå bruker man bare et kort med engangskoder, det er faktisk bare en lang tabell som banken har en kopi av. Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 DNBNor har sluttet med slike "kalkulatorer", de ble vel for upålitelige. Nå bruker man bare et kort med engangskoder, det er faktisk bare en lang tabell som banken har en kopi av. 4914804[/snapback] Det stemmer ikke. Banken har gått over til noe som kalles for kodebrikke. Det er fremdeles mange som bruker kalkulator. Men mister de den får de en ny kodebrikke og ikke kalkulator. Langt mer pålitlig og billigere produkt, da det dessverre er mange dnbnor kunden er som klarer å miste kalkulatorene sine. Det du snakker om er kodekort, det er det svært få kunder som bruker idag. Det skal fases bort og alle kunder skal over til kodebrikke. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 ... Det du snakker om er kodekort, det er det svært få kunder som bruker idag. ... 6032808[/snapback] Du har gravd fram en 8 måneder gammel tråd, ikke rart om det ikke gjelder i dag. Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 ... Det du snakker om er kodekort, det er det svært få kunder som bruker idag. ... 6032808[/snapback] Du har gravd fram en 8 måneder gammel tråd, ikke rart om det ikke gjelder i dag. 6033429[/snapback] klar over det. Var mer ment som informasjn til andre som måtte finne samme tråden på forumet senere;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå