errgo Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 Jeg har en Maxi Gamer Phoenix PCI, jeg bruker Windows 98 SE Jeg kjøpte nylig et brukt MSI K7Pro hovedkort med Athlon 750 MHz. Problemet er at ingen av banshee driverne funker lenger. De funka helt fint på min gamle Pentium 166. Her er en beskrivelse av problemet. Jeg fjerner den defekte driveren fra Device Manager, og rebooter. Når jeg booter tilbake i windows, får jeg denne meldingen: "Your display adapter is not configured properly. To correct the problem, click OK to start the hardware Installation wizard." Jeg trykker OK, og lar windows søke etter det den trenger, den identifiserer kortet som Standard Display Adapter (VGA). Deretter rebooter jeg igjen. Nå funker det ok, men bare med 640x480 16 farger, så Jeg prøver å installere en av banshee driverne, og velger "have disk" Da får jeg denne meldingen: "Update Driver Warning The driver that you have chosen was not written specifically for the selected hardware and may not work correctly. Installing this driver is not recommended. Are you sure you want to use this driver?" Jeg velger "yes", og det installeres og rebootes. Nå får jeg ingen feilmelding, men jeg kan ikke forandre oppløsning og farger. Display propertises sier (Unknown Monitor) on (Unknown Device). I device manager under properties, så ser jeg meldingen: "This device is either not present, not working properly, or does not have all the drivers installed. (Code 24.)" Så jeg går til drivers, velger "Update Driver" og installerer enten den samme driveren eller en av de andre. Etter denne omstarten og/eller hvis jeg prøver å reinstallere denne eller flere drivere, får jeg "Your diplay adapter is not configured properly......." meldingen igjen, så da er jeg tilbake til utgangspunktet og må tilbake til device manager fjerne den og installere VGA driveren igjen. Dette er driverne jeg har forsøkt: Maxi Gamer Phoenix 1.02.02 and 1.03.04 3dfx reference driver 1.04.00 3dfx Tools driver 1.04.00 XPentor Voodoo Banshee X-Gamers 3 Alle de funka fint på den gamle pc'en. Dette er hardwaren jeg har (og også brukte på min gamle pc): Guillemot Maxi Gamer Phoenix PCI Soundblaster 16 Vibra (ISA) Eicon Diva 2.01 isdn kort 2 hardisker 4.2 and 1.6Gb diskettstasjon CD-brenner (6x2x2) Lenke til kommentar
Arvid Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 Har hatt samme problem selv. Husker ikke helt åssen jeg løste det. Men prøv å fjern alt av drivere (til tileggskort)i enhetsbehandling (device manager). Restart og legg inn driverene på nytt. Funker ikke det så kan du prøve å bytte pci-port (har ikke helt trua på at hjelper) Funker ikke dette så må du fjerne alt som har med Banshee å gjør i registeret. start->kjør->regedit søk etter banshee, og slett alle spor. ARVID Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 Her er en måte å løse problemet på...kansje: 1. Avinstaller de gamle driverene 2. Installer Standard VGA driver 3. Last ned oppdaterte drivere og installere dem Lenke til kommentar
errgo Skrevet 29. november 2001 Forfatter Del Skrevet 29. november 2001 Jeg prøvde det mange ganger, men det hjalp ikke. Det siste jeg prøvde var å logge inn i safe mode og fjerne absolutt ALT i fra device manager, det gjorde ikke saken bedre akkurat. ISDN driverne klikka når jeg installerte de på nytt, så jeg måtte krype til korset til slutt og installere windows på nytt likevel :smile: Lenke til kommentar
mehmeh Skrevet 29. november 2001 Del Skrevet 29. november 2001 (endret) Endret 5. juni 2010 av mehmeh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå