Be__bad Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Denne posten hndler mye om timings. Det jeg lurer på er: Hvordan ser jeg at en brikke er bedre enn en annen? er det lave tall som gjelder eller er det lissom lave og høye tall om hverandre? har lurt litt på det... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Så lave tall som mulig er best. 3-3-2-8 er ganske bra til PC4000 å være. Det beste du får på PC3200 er 2-2-2-5 (Geil har 1,5-2-2-5, men det er ikke relevant). Dog er det helt umulig å merke forskjell på timings når man bruker PC'en til vanlig bruk. Det er kun benchmark-programmer som kan greie å finne ytelsesforskjell. Men lave timings kombinert med høy hastighet, tyder på at de er kapable til å overklokke ganske så bra. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Hmm, disse var fine, men jeg mener at det ikke er vits med 4000 ram, 3200 klarer seg i lange baner, men når jeg skal kjøpe ny pc i 2006 blir det sikkert Socket M2 og det betyr DDR2 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Hmm, disse var fine, men jeg mener at det ikke er vits med 4000 ram, 3200 klarer seg i lange baner, Det er greit å ha brikker som er garantert å kjøre på DDR500 når man skal begynne å overklokke. Det skal jo ikke så fryktelig mye til å nå 250 MHz HTT på en Athlon64 3200+. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Det går an å sette øke divideren til minnet (=senke klokkehastigheten på minnet uten å senke hastigheten på HT-bussen) Det går riktignok litt ut over resultatet i SuperPi (pga latency) og ut over bencharmken på minnebåndbredde i SiSoft Sandra, men andre ting blir som regel bare neglisjerbart påvirket. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Mer minne for entusiastene heter tråden og så kommer folk med at "jeg klarer meg med..." type tankegang. Slike folk er ikke entusiaster spør du meg Lenke til kommentar
outdated Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Ser OCZ 2048MB Dual Channel Gold Ed. E.L. er de DDR500 brikkene med lavest timings pr. idag fra OCZ. Kan vel gå ut ifra at platinium utgaven er hakket vassere (også på pris). Lenke til kommentar
G Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Hvordan finner en ut om hovedkortet støtter 2,8 volt på minneslottene? Finner det ikke på produsentens hjemmeside. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Hvordan finner en ut om hovedkortet støtter 2,8 volt på minneslottene? Finner det ikke på produsentens hjemmeside. Sjekker BIOS. For min egen del kan jeg justere volt'en fra 2.6 til 2.9. Lenke til kommentar
G Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Hvordan finner en ut om hovedkortet støtter 2,8 volt på minneslottene? Finner det ikke på produsentens hjemmeside. Sjekker BIOS. For min egen del kan jeg justere volt'en fra 2.6 til 2.9. Ja, selvfølgelig. Har ikke drevet med overklokking foreløpig. Litt flaut at jeg ikke kom på noe så elementært Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) Er det MSI-kortet med DVI Simen1 benytter , noen andre som har erfaring med ;MSI RS482M4-ILD,ATI Xpress200,Socket-939 SATA, LAN, m-ATX, VGA, DVI, PCI-Ex16 ? Vel, kan vel bare svare: jeg har iaff kortet, og kan si deg følgende: grafikken på kortet (x300) yter helt greit, iallefall til WoW og cs 1.6.. Kortet er stabilt, og yter relativt greit.. Eneste minus som gjør at jeg nå skal bytte til et ASRock kort er at MSI kortet betyr 0 overklokking.. Endret 28. september 2005 av Alph3z Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå