teje Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Hei! Har nå gått gjennom mangen tråder med det samme emnet , men jeg fant ikke noe hjelp. Problemet er: Jeg brukte bare windows-brannmur , men idag installerte jeg Sygate Personal Firewall og når datamaskinen hadde restartet fikk jeg opp denne meldingen: "Begrenset eller ingen forbindelse". Jeg får opp IP adresse som begynner på 169 og det har jeg fått med meg at jeg ikke skal ha når jeg er kablet til routeren(eller noe lignende ). Jeg har prøvd å manuelt konfigurere den , men det gikk heller ikke. Jeg har også prøvd å laste ned patch for å fikse SP2 bug , det funket heller ikke. Takker for alle svar Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) Normalt skal du få spørsmål om brannmuren skal tillate programmer på din PC å aksessere internett. Da vil disse fungere normalt etter at du har svart ja. Det enkleste som du kan gjøre er å avinstallere og installere brannmuren på nytt. ED. TYPO Endret 27. september 2005 av la7dfa Lenke til kommentar
teje Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Har prøvd det , men skal prøve igjen. Lenke til kommentar
teje Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Da jeg brukte windows brannmur fungerte alt greit. Har prøvd å lukket alle virus og brannmur programmer men det samme skjer. Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 "Begrenset eller ingen forbindelse" dette hører ut som nettverksproblem, dvs. komunikasjon mellom PCer. Er det det som er ditt problem ? Eller er det det at du ikke kommer ut på www. ? Lenke til kommentar
teje Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Det er et nettverks problem. Jeg får ikke kontakt med routeren. Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 kan du ikke bare sette opp wirewall i routeren, og gi f*en i software firewall? Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Støtter dette forslaget, selv har jeg aldri i de 4 årene jeg har hatt adsl brukt SW firewall, kun brukt den på routern. Men så har ikke jeg konfidensielle statlige dokumenter liggendes å flyte heller da SW firewall er etter min mening overkill for oss dødelige (bare husk kryptering på WLAN'et) Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 hva gjør en software firewall som en hardware ikke gjør? rent bortsett ifra hvor enkelt det er å åpne porter... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå