Gå til innhold

hallo! kikker på et anlegg,trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

hallo jeg kikker på anlegg som jeg kommer til og kjøpe til bursdagen min, ønsket meg penger, trenger et nytt i forhold til det jeg har nå..

det jeg trenger:

- bra og kanskje litt kjent anlegg!

- bra med bass(liker rock,trance,thecno og noe rap)

- prisklasse fra 0 til 5000 kr

- tillegg skal det være forsterker!

hvorfor jeg kikker på anlegg det er fordi det gamle på 100 watt er for smått

er du interserrt i anlegget så er det bare og PM meg eller sende meg en email;)

kikket litt på finn.no lurer på om disse er noe bra eller dårlig kjøp? :hmm:

1

2

3

4

5

kom gjerne med andre fra finn, eller om du selger :w00t:

Endret av hølands_gutt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Proson MKII Kevlar er vel de eneste som jeg synes ser ok ut av det utvalgt på den siden der.

skal du ha høyttalere og forsterker til 5000,-? eller er det bare høyttalere til den prisen?

edit: ville forresten anbefale deg å titte på www.fyndborsen.se siden du bor i sør. kan gjøre gode kupp der. svenske krona står endel lavere en den norske (1 SEK = 0.83,- NOK) og det blir bare 5% ekstra i moms + frakt. eller du kan få sendt de til en postboks nært grensa å hente det der hvis du bor i nærheten av svenskegrensa.

f.eks XTZ 99 W2MT + Yamaha RX-396 til 4000,- NOK hjem i postkassa. så bruker du den siste tusningen på et par gode kabler og spikes. ;)

edit igjen: her har du link til høyttalerne, står link til en test der, scorte rimelig bra. link.

forsterkeren vet jeg ikke så mye om, men yamaha er et stødig merke hvertfall.

Endret av someday.
Lenke til kommentar

ikke værst :hmmm: , tok en litt kikk på butikken, så litt på disse:

http://www.fyndborsen.se/produkt.php?main&...#33;Prodnr=4884

fargen passer fint til mitt rom, tillegg kjøper jeg en forsterker, ser at dem hadde ikke så mange forsterkere,kjøper kanskje en brukt som jeg vet om, forsterkern som jeg vet som er til salgs, er på cikra 400 watt sa han.. vet ikke helt merke men kan snakke med han en eller annen gang jeg møter han...har bursdag til søndag så da for jeg penger, tillegg jeg skal selge pcen min, da blir det litt spen da!

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke anbefale de der altså.. det er "party" høyttalere som gir deg mye brumlende bass og lite annet.. kan sammenlignes med en billige utgave av Cerwin Vega. Skulle jeg valgt på den siden der i den prisklassen ville jeg absolutt valgt de xtz høyttalerne jeg nevnte til tidligere.

da får du et par høyttalere med god bass og trøkk, og en fin dose lydkvalitet med på kjøpet. ;)

anbefaler deg å ikke kun gå etter størrelsen på elementene..

Lenke til kommentar

tenkte pc-anlegg og anlegg-høytalere, altså forsterker trenger denna lange koblinga fra høytalerene, også er det forsterker in til cd-spiller, finnes det ikke cd-spiller og forsterker i samme boks? ja 5000 kr er maks, dessverre ettersom jeg ikke har så god råd...

Endret av hølands_gutt
Lenke til kommentar

fra pc til forsterker trenger du bare en audiokabel med minijack i ene enden og to phonoplugger i andre, evt en optiskkabel for best lydkvalitet hvis du har optisk ut på lydkortet ditt i pc'n og selvsagt optisk inn på forsterkeren.

fra forsterker til høyttalere trenger du bare et par høyttalerkabler, det bestiller du bare med evt høyttalere og forsterker du velger.

hva med Proson Reality 62 MK II + Harman Kardon HK-3380? 5200,- NOK hjem i postkassa.

ser du her og her så koster samme oppsettet koster 8300,- hos hi-fi center kjeden + evt porto..

Lenke til kommentar

ja jeg sparer mye penger som jeg ser, den harman kardon forsterkern den har jeg faktisk kikket litt på,fin design på den, de reality høytalerene likte jeg ikke så veldig... men den harman forsterkern og de xtz 99 w2mt høytalerene... de jeg mest hadde lyst på, men litt over penga kanskje, finnes ikke no andre harman forsterker som ligner på den?

Lenke til kommentar

det blir 6875,- NOK for de xtz høyttalerne + den H/K recieveren hjem i posten.. så blir endel mere.

hvis du vil regne ut litt priser så legger du bare til det du skal ha på fyndborsen, skriver inn postnr og velger land så får du opp riktig porto. ta totalsummen og regn om til norske kroner, jeg bruker http://www.oanda.com/convert/classic til det også tar du den summen og plusser på 5% i ekstra moms så får du prisen det vil koste deg å bestille det hjem i postkassa.

edit: hvis ikke momsen skal regnes utav den svenske summen før man regner om til norske kroner.. :hmm: isåfall blir det jo litt mindre igjen.

Endret av someday.
Lenke til kommentar

Ville høynet listen litt til rundt 6-7000. Mye mer å velge i når du kommer opp i den prisklassen. Kabler og slikt klarer du ofte å prute inn i prisen. Ellers kan du kjøpe utstillingsmodellene og spare en del. JEg kjøpte et annlegg for 17 000, men betalte kun 12 500. Tok utstillingen av DVD spilleren, fikk gratis signalkabel til 800,- osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...