Gunsmoke Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Hei Hvordan er ytelse/pris nivået mellom AGP og PCI-E nå? Vil det være mest fornuftig å kjøpe PCI-E skjermkort og tilsvarende HK? G Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) Pci-e er mer fremtidsrettet siden de fleste nye skjermkortene kommer kun i pci-e standard. Men tenker du på ytelse så er det nesten ingen forskjell mellom dem. Edit: Skal du bygge deg en ny pc nå, så vil jeg anbefalle pci-e. Det er den beste veien å gå Endret 27. september 2005 av samye83 Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Saken er vel den at den dagen PCI-e gir en stor ytelses forskjell vil du behøve ny CPU OG hovedkort alikavel, så jeg sier gå for hva du får billigst og mest ytelse. Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Saken er vel den at den dagen PCI-e gir en stor ytelses forskjell vil du behøve ny CPU OG hovedkort alikavel, så jeg sier gå for hva du får billigst og mest ytelse. Det blir ett dårlig valg igjen hvis man skal velge nye grafikkort siden de ikke kommer ut i AGP. Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Men hvilken betydelse har det da, om man må kjøpe ny CPU og hovedkort for neste gen grafikkort uansett, da dagens CPU'er mest sansynlig ikke holder mål(og da ganske så sikkert behøver ny socket for ny CPU), med unntak av SLI da vil man jo i dag få en betraktelig ytelses forskjell. Lenke til kommentar
Be__bad Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Det kommer jo ann på hva du skal bruke pcen til! hvis det kun er internett word osv kan jo dette kortet være interessant, sammen med dette hovedkort! hvis ikke du skal gjøre kontor ting må du nesten oppgi et budskjett om du skal spille! Har også sett benchmarks hvor Agp scorer litt dårligere enn PCI-Express. håper dette hjalp Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Det kommer jo ann på hva du skal bruke pcen til! hvis det kun er internett word osv kan jo dette kortet være interessant, sammen med dette hovedkort! hvis ikke du skal gjøre kontor ting må du nesten oppgi et budskjett om du skal spille! Har også sett benchmarks hvor Agp scorer litt dårligere enn PCI-Express. håper dette hjalp Bruken min er opptak fra TV, lage Divx filmer, musikk og vanlige kontor funksjoner. Tenker jeg vil legge meg på mellom 500-1000,- pr enhet. Takker for tilbakemeldingen Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Ja takk, begge deler Billig og... Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Ja takk, begge deler Billig og... Bra pris og mulighet for både AGP og PCI-e grafikk kort, passer bra da jeg har et ganske nytt AGP kort. Men det mangler Gbit LAN Kan skaffe meg ekspansjonskort da..... Får gå inn i tenke boksen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå