Gå til innhold

AGP vs PCI-E

Gunsmoke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pci-e er mer fremtidsrettet siden de fleste nye skjermkortene kommer kun i pci-e standard. Men tenker du på ytelse så er det nesten ingen forskjell mellom dem.

Edit: Skal du bygge deg en ny pc nå, så vil jeg anbefalle pci-e. Det er den beste veien å gå ;)

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Men hvilken betydelse har det da, om man må kjøpe ny CPU og hovedkort for neste gen grafikkort uansett, da dagens CPU'er mest sansynlig ikke holder mål(og da ganske så sikkert behøver ny socket for ny CPU), med unntak av SLI da vil man jo i dag få en betraktelig ytelses forskjell.

Lenke til kommentar

Det kommer jo ann på hva du skal bruke pcen til! :) hvis det kun er internett word osv kan jo dette kortet være interessant, sammen med dette hovedkort! hvis ikke du skal gjøre kontor ting må du nesten oppgi et budskjett om du skal spille! :thumbup: Har også sett benchmarks hvor Agp scorer litt dårligere enn PCI-Express. håper dette hjalp :):D

Lenke til kommentar
Det kommer jo ann på hva du skal bruke pcen til! :) hvis det kun er internett word osv kan jo dette kortet være interessant, sammen med dette hovedkort! hvis ikke du skal gjøre kontor ting må du nesten oppgi et budskjett om du skal spille! :thumbup: Har også sett benchmarks hvor Agp scorer litt dårligere enn PCI-Express. håper dette hjalp :):D

Bruken min er opptak fra TV, lage Divx filmer, musikk og vanlige kontor funksjoner. :yes:

Tenker jeg vil legge meg på mellom 500-1000,- pr enhet.

Takker for tilbakemeldingen :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...