Bull_Dogg Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Jeg skulle ha laget en veldig enkel gjestebok på siden min. Hadde vært kjempe greit im noen visste om en side med gratis koding eller at noen hadde en gjestebok ferdig kodet jeg kunne ha kobiert. Smilys er ikke en nødvendighet, men hadde vært litt kult om det ikke var for mye arbeid å drive med kodingen da. Hvis det er mulig vil jeg også ha mulighet til å bytte farge på skriften i gjesteboken og ha mulighet til å slette eventuelle meldinger jeg ikke vil ha. Takker for alle svar Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) Synes denne ferdiglagde er ok: http://bzabza.com/scripts/107/ edit: leif Endret 27. september 2005 av <ingve> Lenke til kommentar
Bull_Dogg Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 fikk den ikke til å fungere. gratisserveren jeg har hostet siden min på har ikke støtte for php derfor jeg gjerne skulle hatt en med html koding, hvis det finnes.. Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Blir ingen gjestebok med kun HTML, desverre. Selve gjestebokfunksjonen tar PHP eller et annet serversidespråk seg av. Start.no tilbyr vel nesten gratis hjemmesideplass med PHP. Koster vel 10kr eller noe å aktivere FTP-kontoen Lenke til kommentar
Bull_Dogg Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 fant en side med en kode til en gjestebok jeg kunne bruke, men har ett problem. etter at hilsenen er skrevet får jeg beskjed om at gjestebok.cgi ikke finnes. jeg har lagt denne filen i samme mappe som html filen med gjesteboken på. hvordan kan jeg få den til å virke helt slik den skal? her er koden til gjesteboka <html> <head> <title>choica2s gjestebok</title> <style type="text/css"> <!-- BODY {background-image: none; background-color: #000000} A {font-family: Verdana,sans-serif; font-size: 12px; color: #0000FF; text-decoration: underline} TD {font-family: Verdana,sans-serif; font-size: 12px; color: #00ccff; text-decoration: none} INPUT {font-family: Verdana,sans-serif; font-size: 12px} TEXTAREA {font-family: Verdana,sans-serif; font-size: 12px} .small {font-family: Verdana,sans-serif; font-size: 10px; color: #00ccff; text-decoration: none} .header1 {font-family: Verdana,sans-serif; font-size: 16px; color: #00ccff; text-decoration: none} .header2 {font-family: Verdana,sans-serif; font-size: 20px; color: #00ccff; text-decoration: none} .header3 {font-family: Verdana,sans-serif; font-size: 24px; color: #00ccff; text-decoration: none} .header4 {font-family: Verdana,sans-serif; font-size: 28px; color: #00ccff; text-decoration: none} --> </style> </head> <br><br> <table width="500" border="0"> <tr><td align="left"> <div class="header2">Velkommen til min gjestebok.</div><p> Skriv en liten hilsen til meg. <form action="gjestebok.cgi" method="post"> <table width="500" border="0"> <tr> <td>Navn:</td> <td><input type="text" name="name" value="" size="37" maxlength="50"></td> </tr> <tr> <td>Email:</td> <td><input type="text" name="website" value="" size="37" maxlength="100"></td> </tr> <tr> <td valign="top">Tekst:<br><div class="small">(Max 1000 tegn.)</div></td> <td><textarea name="text" rows="5" cols="36" wrap="virtual"></textarea></td> </tr> <tr><td> </td></tr> </table> <input type="hidden" name="submit" value="yes"> <input type="hidden" name="user" value="choica2"> <input type="submit" value="Send"> <input type="reset" value="Nullstill"> <p> </form> <table border="0" width="500"> <tr><td> <table cellpadding="0" cellspacing="0" width="500" border="0"> <hr> </table> </td></tr> <tr><td align="right">[9-. 2005 27: 1]</td></tr> <tr><td>hallo ja...sånn var det sikker<br> <br>henrik - <a href="mailto:freewebs.com">freewebs.com</a> </td></tr> </table> </td></tr></table> </body> </html> Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Nei, ikke bruk noe "ferdigdritt", reklame og annet tull. Har et live eksempel på et script som fungerer utmerket, er totalt fri for alt av reklame og kan forandres på akkurat slik du vil ha det. Eventuelt kan du legge gjesteboka på start.no sine servere og fortsatt ha hjemmesida di en annen plass.. Lenke til kommentar
Bull_Dogg Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Nei, ikke bruk noe "ferdigdritt", reklame og annet tull. Har et live eksempel på et script som fungerer utmerket, er totalt fri for alt av reklame og kan forandres på akkurat slik du vil ha det. Eventuelt kan du legge gjesteboka på start.no sine servere og fortsatt ha hjemmesida di en annen plass.. du kunne ikke tilfeldigvis postet koden til denne i en fil eller direkte? Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Her. Men den benytter seg også av php da. Også bruker den tabell-layout. Dette går an å forandre på. rabook_final.zip Lenke til kommentar
nree Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Jeg gjorde noe smart på min gamle side Bruk ein iframe til og legge til ein php gjestebok på din html hjemmeside Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) Bruk av (i)frames burde være en absolutt siste utvei. Frames lager mye trøbbel ved bl.a. indeksering i en søkemotor, og skaper generelt mye kluss og dårlig kode. Edit: skrivefeil, som vanlig Endret 28. september 2005 av gozzer Lenke til kommentar
Bull_Dogg Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 så var det bare å få seg en server som støtter php. har ikke råd på telefonen for tiden til å starte opp den på start.no har prøvd meg på et par sider, men det tar så lang tid før de vil regge meg eller så støtter ikke de heller php. fant en side som støttet php sånn halvveis, men får bare error når jeg skal skrive inn beskjed i gjesteboka Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Vel, du begynner jo å nærme deg kvalifisert for bruk av 'siste utvei' Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 så var det bare å få seg en server som støtter php. har ikke råd på telefonen for tiden til å starte opp den på start.nohar prøvd meg på et par sider, men det tar så lang tid før de vil regge meg eller så støtter ikke de heller php. fant en side som støttet php sånn halvveis, men får bare error når jeg skal skrive inn beskjed i gjesteboka Hvis du er totalt blakk, kan jo jeg alltids hoste boka di.. Bruker ikke domenet uansett, så.. Send PM hvis du er interessert. (får en annen adresse såklart) Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Her er en du kan bestemme farge. på selv: www.a-free-guestbook.com Lenke til kommentar
Bull_Dogg Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 (endret) ok, fant en gratis en til slutt som hadde støtte for php. holder på med litt av koden nå for å gjøre den litt mer personlig, men blir bare noe veldig amatørslige greier siden jeg bare er i begynnerstadiet enda.. men takker for all hjelp så langt. håper jeg får like mye hjelp neste gang jeg spør om noe :D :D dere kan følge oppdateringene på http://choica2.frac.dk/ Endret 28. september 2005 av Bull_Dogg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå