Gå til innhold

R520? er det ATI eller Nvidia?

_ducktales_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

R520 er kodenavnet på neste ATi brikke. Den kommer til å få navnet Radeon x1800

R520 kommer ikke til AGP, iallefall ikke i år. Det er kun low-end kortene av RV515 brikken (Radeon x1300) som kommer med AGP ifølge ryktene...

At R520 foreløpig ikke kommer med AGP, og heller ikke nVidia GeForce 7800GTX bør koste en vis person på dette forumet en sykkeltur! :p

Lenke til kommentar
Så den store konklusjonen er at X850XT PE  vil være det beste AGP kortet som noengang vil komme til AGP?

så kjøper man det kan man holde ut med AGP systemet en god stund til

Eh...

Konklusjonen spør du meg er at det er meget dumt å bruke nesten 4000 kroner på et grafikkort på en platform som dør ut....

Du får 6800GT for litt over 2000, og 6800 Ultra for rundt 2500. Da er det waste å bruke over 1000 kroner mer på noe som kun gir det 5% mer ytelse i noen spill...

Da hadde jeg heller kjøpt et PCI Express hovedkort for å si det sånn! :yes:

Edit:

Billigeste 6800GT:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304723&cks=PRL

2599,-

Billigeste x850XT PE:

Koster over 4200 kroner...

Spør du meg så er 1500 kroner ++ mye å gi for noen få %

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Tror du bør ta en titt på prisraset på X800XT PE, som man nå får for 2.300 ca. Det slår også 6800 GT kortet, og er faktisk det nest raskeste ATi kortet du får idag (raskere enn X850XT, men tregere enn X850XT PE).

Du trenger bare søke på x800xt agp på prisguiden så får du fine resultater og priser.

-Heiper-

Lenke til kommentar

Jeg har funnet ut etterhvert at det rett og slett var bedre å søke på rent frisøk hvis du visste hva du ville ha. Prisguiden har en god del feil går man gjennom kategoriene, og man går glipp av masse fine priser. Frisøk derimot har massevis av varer de ikke har lagt inn i kategoriene.

-Heiper-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...