johan44 Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Noen som kan hjelpe meg med å finne fagen i et spesielt punkt i et bilde?? Lenke til kommentar
Sarge Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Noen som kan hjelpe meg med å finne fagen i et spesielt punkt i et bilde?? Hva slags bildebehandlingsprogram bruker du? De fleste slike programmer har et såkalt "dropper"-tool som brukes til å plukke opp farge fra et enkelt punkt. Det er enklest når man zoomer inn slik at punktene blir større. Knappen ser gjerne slik ut: Lenke til kommentar
johan44 Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Har bare vanlig Office pakke Lenke til kommentar
snowbaard Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 ColorPic4 er gratis og fungerer ypperlig.. Hvis du bare har officepakken vil jeg anbefale at du får deg et ordentlig biledbehandlingsprogram, f.eks. GIMP som også er gratis. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) knis...dette kan du jo bruke gode, gamle paint til! åpne bildet i paint - bruk "pick color"-verktøyet på fargen din (kanskje må du zoome inn bildet først). Velg deretter menyen Colors -> Edit colors og Define Custom Colors. Der har du fargen din! EDIT: Legger til linken til MS Paint fansite! Endret 28. september 2005 av tendilenz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå