Gå til innhold

Hva er TV'n verdt?

Anbefalte innlegg

Har en 32 tommers Sony 100 hertz widescreen TV, type KR-32FX. Det sa poff en dag, og jeg har levert den på et verksted. De sier det koster 3000,- å repare TV'en. Det jeg lurer på er om det er verdt å spandere 3000,- på denne TV'en. Noen som har innspill?

TV'en ble kjøpt i år 2000, og kostet da litt over 15000,-.

Endret av ulff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser inne på Elkjøp sine sider at det absolutt dyreste i denne klassen koster kr 9000. De fleste ligger på ca kr 7000. I og med at tv'n er 5 år gammel, ville ihvertfall ikke jeg reparert. Ville heller puttet disse 3000 i potten, og kjøpt noe annet og større.

Det er 5 års reklamasjonsrett på fjernsyn. Når i 2000 kjøpte du den?

Lenke til kommentar

Problemet er at jeg ikke vet når i 2000 den ble kjøpt. Butikken har ikke fakturaen i sine systemer heller, så det blir en vrien sak tror jeg.

Men takker for betraktningene. Syns det er for gæli å putte 3000 i en gammal tv jeg og. Greit å få det bekreftet :yes:

Lenke til kommentar
Problemet er at jeg ikke vet når i 2000 den ble kjøpt. Butikken har ikke fakturaen i sine systemer heller, så det blir en vrien sak tror jeg.

Butikken kunne nok funnet ut av det hvis de ville. Mulig de ikke har dette i sin database, men de er jo pliktig til å oppbevare fakturaer i 10 år. ;)

Ja, 3000 er mye penger å legge i en så gammel tv, og som sagt er du godt på vei til en ny med de samme spesifikasjoner, eller et lite stykke på vei hvis du skulle velge å kjøpe noe større (hvilket jeg ville gjort)

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Etter å ha vært igjennom diverse esker fant jeg faktisk fakturaen nå i kveld. Jeg kjøpte TV'en 2 september 2000. Jeg leverte den til reparasjon 8 september i år... Altså 6 dager etter garantien utløp...

Men TV'en røk i august, og jeg var innom butikken i august, og la fram problemet, og lurte på om de kunne hente den (den veier nesten 70 kilo...). Det kunne de ikke pga ferieavvikling. Men jeg har jo ingen dokumentasjon av det besøket. Kommer til å legge fram saken for butikken i morgen. Da spørs det hvor nøye de er da, iom at TV'en faktisk ble defekt før garantitiden utløp, men ble levert rett etter...

Og ja, har planer om en flatskjerm, men det skjer ikke i morgen :D. Planen er jo å selge denne TV'en, for i hvertfall å ha litt å legge i en evt flatskjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...