Myxo Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Ja, anyone? 6230i, liksom. Hva står i'en for. Er det en forkortelse for noe? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Bare at det er en forbedret utgave av originalen. Vet ikke hva selve forkortelsen står for, men Nokia har gjort slikt på mange tidigere modeller i mange år nå. Samme design, forskjellig innmat. Lenke til kommentar
genser Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Viktig å ikke forveksle det med SE. Hos SE har alle mobiler i Norge "i" på en slutten. Er det en Nokia er det som nevnt en ny versjon av mobilen. Lenke til kommentar
Myxo Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Så ingen vet hva i'en faktisk står for? Og når det gjelder Sony/Ericsson; Jeg har selv eid en SE K700 og jeg har eid en E T68. Ingen av disse hadde i-benevnelse bak, mens begge modeller har kommet med forbedret i-utgaver i ettertid. Lenke til kommentar
Merken Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Sony Ericsson K700i har kun kommet ut med "i" etter seg. Vil gjerne se modellen din uten "i", og hva du mener er forbedret. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Vill gjetting, men det kan ikke være improved eller noe i den duren? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Er ihvertfall ofte med nyere "firmware/programvare" , husker at T68 kunne oppgraderes til T68i med programvare.. Lenke til kommentar
Holtemann Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) El_Nino: Den K700 du hadde var garantert en "i" i'en står for europa og asia, hvilket betyr at en K700i er ment for det europeiske og asiatiske markedet. En K700a for Nordamerika og en K700c er ment for Kina. Alle SonyEricssontelefoner du kjøper her er en i T68 derimot var litt annerledes. Det var et grenseprodukt som først ble lansert som Ericssons siste mobil, og het T68. Så var fusjonen klar, og den ble hetende T68i noe forbedret. Etter den tid har ikke i'en noe som helst med "forbedret utgave" å gjøre hos SonyEricsson. Nokia derimot. De bruker i'en på forbedrede utgaver av eksisterende mobiler, så det er riktig. Endret 27. september 2005 av Holtemann Lenke til kommentar
Myxo Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Sony Ericsson K700i har kun kommet ut med "i" etter seg. Vil gjerne se modellen din uten "i", og hva du mener er forbedret. Hvis du er så skråsikker skal jeg selvfølgelig ikke sitte her og påstå noe annet, men min gamle K700 var annerledes enn en kompis sin nye K700i. På den tiden jeg kjøpte telefonen ble den alltid betegnet som K700 og jeg antok dermed at det var navnet. Nå blir den samme modellen betegnet som K700i. Det er uansett forskjeller på disse. Skjermen på min "K700" var atskillig blassere enn det K700i er. Av andre synlige forskjeller er baklyset på knappene forskjellig farge. Blålilla og rødlilla. Det er også mye sterkere på den nye modellen til min kamerat. Her er en gammel test som omtaler telefonen som K700. Dinside har som oftest presise anmeldelser: http://www.dinside.no/php/art.php?id=106091 Lenke til kommentar
Myxo Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 El_Nino:Den K700 du hadde var garantert en "i" i'en står for europa og asia, hvilket betyr at en K700i er ment for det europeiske og asiatiske markedet. En K700a for Nordamerika og en K700c er ment for Kina. Alle SonyEricssontelefoner du kjøper her er en i Javel, da gir jeg meg. Det finnes iallefall forskjeller fra de første modellene som kom ut og de nyere modellene. Lenke til kommentar
Myxo Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Vill gjetting, men det kan ikke være improved eller noe i den duren? Improved var også det jeg trodde. Lenke til kommentar
Holtemann Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) Jeg forstår at det er forvirrende jeg. Synes det burde vært fulgt en egen standard, men alle som lager telefoner vil gå sin helt egen vei. Skulle gjerne sett enda mer logikk enn det allerede er hos Nokia også jeg, i mobilnavn osv. Endret 27. september 2005 av Holtemann Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Den som hadde hatt en S55i Lenke til kommentar
Holtemann Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Her ser man T68 før Ericsson gikk sammen med Sony. Her har den faktisk ikke MMS støtte: http://www.esato.com/phones/index.php/phone=13 Etter samarbeidet ble telefonen slik: http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_t68i-325.php Med MMS. Husker den var svindyr og rimelig rå Lenke til kommentar
Myxo Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 SE T68i er i mine øyne fortsatt en av tidenes lekreste telefoner. Finnes ingen nye telefoner som har et smoothere design enn den... Lenke til kommentar
Holtemann Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Nei, den var heftig.. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Husker ikke akkurat hva selve "i'en" står for, men som sagt er det en forbedring. Noen skrev hva den stor for her i forumet en gang, så du finner det hvis du søker (lenge nok ) "i" på SE telefonene står for interenasjonal Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Siemens SL45 og SL45i Identiske hw messig, men i kom senere med bla Java støtte. SL45 kunne flashes til SL45i. Lenke til kommentar
molna Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Sam Sung: jo, det finnes definitivt K700 uten i. Annet bra eksempel er: Nokia 3510 -> 3510i (fargedisplay, java etc) Lenke til kommentar
mr_liverpool123 Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Ja, anyone? 6230i, liksom. Hva står i'en for. Er det en forkortelse for noe? Hehe.. Du kan vel si det sånn at "i" står for "improved" Men SE har "i" i sine Europeiske utgaver av mobiltelefoner.. Så det er IKKE det sammen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå