Gå til innhold

DX 9 + GeForce4 Ti4400, går det sammen?

Jannis-15

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, men du vil likevel kunne spille dx9 spill med et dx8 kort, for kortet vil bare gjøre funksjonene uten hardware assistert støtte. Det vil uansett ta en stund før du vil trenge dx9 støtte også, det finnes jo knapt dx8 spill på markedet i dag. Så ingen grunn til panikk!

Å installere dx9 nå? nei, som sagt finnes det ikke engang spill/progs/hardware som støtter det ute på markedet ennå... Så vent på final versjonen du.

[ Denne Melding var redigert av: mad_arab på 2002-08-16 14:53 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-16 14:44, Jannis-15 skrev:

vil mitt Asus GeForce4 Ti4400 støtte DX9?

om det ikke gjør det, er det da noen vits i å oppgradera ifra 8.1-9?

Takker for svar!

Seff støtter kortet ditt DX9, men det støtter sansyndligvis ikke alle funksjonene.

Ja det er vits og oppgradere når spill som er laga for Dx9 kommer men ikke før det(eller kansje det er noen bugfixes da, hvis det så kan det vere lurt)

Lenke til kommentar

Geforce 4 Ti4xxx kortene støtter kun dx9 delvis. Noen funksjoner vil ikke en GF4bruker nyte godt av. Men alle spill vil fungere. Mitt GF2MX400 funker jo fint i dx8-spill, men jeg få f.eks. ikke "det kule vannet" i morrowind, som er en dx8-effekt.

Eneste kortet på markedet i dag som vil støtte de nye tingene i dx9 er Matrox Parphelia 512, men det koster jo foruløpig 4000,-

Lenke til kommentar
Quote:

Den 2002-08-16 20:03, L03VIk skrev:

Geforce 4 Ti4xxx kortene støtter kun dx9 delvis. Noen funksjoner vil ikke en GF4bruker nyte godt av. Men alle spill vil fungere. Mitt GF2MX400 funker jo fint i dx8-spill, men jeg få f.eks. ikke "det kule vannet" i morrowind, som er en dx8-effekt.

Eneste kortet på markedet i dag som vil støtte de nye tingene i dx9 er Matrox Parphelia 512, men det koster jo foruløpig 4000,-

Hva mener du med delvis? GF4Ti støtter ikke DrectX9 i hardware men kan fremdeles kjøre spill som MÅ ha directX9. Parhelia har kun delvis DirectX9 støtte. Men Radeon9700 Pro derimot har full støtte.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...