Civix Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Hei folkens, Har en pc med Abit IC7-G hovedkort, hvor viften til Northbrigden gikk i stykker. Det er ikke min PC' så dette ble ikke avdekket med det første..PC'en ble da ustabil, og har etter det jeg har skjønt slått seg av etter en stund. Nå har jeg byttet viften, men det er fremdeles problemer.. Hvis PC'en har vært avslått noen timer, starter PC'en opp uten problemer. PC'en virker da helt til den skal slås av, spill som Farcry kjøres uten problemer. Når PC'en slås av ser alt normalt ut og skjermen blir svart. PC'en skrur seg imidlertid ikke helt av, viftene går fremdeles. Jeg slår da av PC'en med av/på bryteren. Når jeg da skal starte PC'en igjen, hører jeg kun et kort pip og alt er svart. Viftene går, men ikke noe skjermbilde eller "blink i tastaturet". Dersom jeg venter noen timer er alt normalt. Skulle vel egentlig tro at dette var et varmeproblem, men saken er den at problemet er det samme om PC'en har vært på i 30 sekunder eller 4 timer. Jeg må da vente noen timer, og PC'en starter som normalt. Min mistanke går til hovedkortet, og at dette ble skadet i forbindelse med at viften til Northbrigden gikk i stykker. Noen som har opplevd noe lignende? Er eneste mulighet å kjøpe nytt HK? Takker for svar og innspill! Civix Lenke til kommentar
Zink Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Det var en god og omfattende beskrivelse av problemet, men det lager jo noen naturlige spørsmål som trenger svar for å komme videre - det drøyer med innspill fra folk med samme hk Nå har jeg byttet viften, men det er fremdeles problemer 1. Hvilken vifte, original - eventuelt ikke, hvilken hastighet/ rpm (hva er temp. status, brukte du kjølepasta) 2. er Bios og drivere oppdatert 3. er maskina overklokket (clear cmos/ kjør default) 4. PSU, hva yter den 5. hvilke enheter, hva er innholdet på maskina 6. sprengt kondensator/ lekkasje 7. har du sjekket på nettet ang. lignende problem med dette kortet 8. er det kjørt grundig vedlikehold og sjekket hdd for feil Lenke til kommentar
Civix Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 Hei, Takk for svar, men nå ser det ut til at ting løsner..og det uten å kjøpe nytt HK! Er ikke 100% sikker, men tror det var oppdateringen til siste versjon av BIOS gjorde susen Har forøvrig formatert HD, og som nevnt i forrige innlegg byttet vifte på NB. Civix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå