linne81 Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Hei trenger ny pc har 25k til raadighet og lurer paa hva det beste eg kan faa for dette. Eg skal primert bruke pcen til video redigering og det blir nok endel spilling paa kveldene Haaper paa mange svar Hilsen Linn Elise. Lenke til kommentar
linne81 Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Hmm lite svar. vel eg driver ikke no med ok men liker best AMD. Eg maa ha min 2gb ram Trenger et ok TV kort. Trenger Min 19 skjerm Eg har ingenting so alt som maa til trenger eg. Linn Elise Lenke til kommentar
linne81 Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Eg har satt opp litt Her. kan dere sjekke om det funker sammen og hva eg bor skifte ut. Eg har kun satt opp interne ting. Linn Elise Lenke til kommentar
A11i Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 ville nok lagt til litt mer penger og fått en 250 gigs hdd, eller kanskje en til HDD.. også en skjerm.. kjøpte en samsung syncmaster 930bf, funker utrolig godt, men antar at du vil ha en 21", og det har jeg ingen peiling på.. men skal se etter.. og folkens, en jente i nød, hvorfor ingen som hjelper...?! nytteløst.. får håpe at de svarer snart da skal komme med flere tips senere.. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Ikke dumt det du har funnet frem der. Som nevnt så vil du få bruk for mer lagringsplass etterhvert. Så du kan jo velge om du vil kjøpe en ekstra harddisk senere eller med en gang. Når det gjelder skjerm vil jeg anbefale dual-screen. Det er en annen verden i videoredigering. Om du velger å ha to like skjermer(LCD?) eller en stor 19/21" og en mindre "verktøy-skjerm" er litt smak og behag. Selv bruker jeg en 19" og en 17" CRT og det fungerer veldig fint. Ta gjerne en titt på Schmelck sin tråd om dual-screen. Da ble ihvertfall jeg frelst Lenke til kommentar
linne81 Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 Har oppdatert Endel p[ linken n[ men pcen kommer vist p[ over 30k Noen tips om noe skulle byttes eller noe eg mangler. Linn Elise Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Hva slags spill skal du spille? Tror vel egentlig ikke at du trenger 2 x 7800GTX i SLI. Jeg har bortimot det samme oppsettet som deg, og holder også på med endel videoredigering/spilling. Lenke til kommentar
linne81 Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 Eg spiller bf2, cs, gta sa, farcry, nfs, prince of persia, sims2, warcraft3 osv Liker mye forskjellig eg lol Linn Elise Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Utifra den maskinen du har satt opp ville jeg spurt meg selv om du lager en spillmaskin som også en gang i blandt kan redigere video eller om du lager en videoredigeringsmaskin som også kan spille litt spill ? De to oppsettene er nemlig temmelig forskjellig. Såvidt jeg kan se fra oppsettet ditt høyere opp har du nå et spillbasert oppsett. Hvis jeg skal komme med forslag ville jeg helt klart droppet 2x 7800GTX i SLI, faktisk ville jeg gått så langt som å si at siden du legger opp til 19''LCD med høyeste oppløsning på 1280x1024 holder det antageligvis med 1 7800GT i massevis. Det er først i 2048x1548 at 7800GTX SLI kommer til sin rett. Videre er jeg sikker på at du kan spare noen kroner på og gå ned 1 hakk på CPU. Videre siden du skal helst under 25k ville jeg kuttet den ekstra Plextor leseren, og vurdert om du klarer deg fint med billigere ram, du har ikke sagt noe om overklokking så da er det helt sikkert mulig å finne billigere ram. Videre ser jeg du har valgt en Raptor disk som bootdisk som alltid er en god ide, men so scratchdisk ville jeg gått for den enkle disken som har høyest overføring nemlig Seagate 7200.8 som har 133GB/plate i motsetning til de aller fleste andre leverandører som har 100GB/plate. Dermed sparer du støy, varme og strøm fra 2 disker og kan gå for EN 400GB istedet. Når det gjelder skjermer, skal du gå for LCD sørg for at du velger et par som har GOD fargegjengivelse og stor innsynsvinkel slik at du slipper at fargene ser helt forferdelige ut på sluttresultatet ditt. Dette er ihvterfall mine tips. Cobos Lenke til kommentar
linne81 Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Nytt oppsett Men har ikke funnet noen skjerm.. Har Satt opp billigere ram men disse er cl 3 og ikke cl 2 betyr ikke dette endel paa amd Linn Elise Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Oj jenter som driver med spilling liker vi, forøvrig det siste oppsettet du linker til er veldig , bra. Bør holde en god stund det der. Kanskje en ekstern harddsik hadde gjort seg slik at du kan ta backup av det arbedet du har drevet med. Harddisker kan ryke når som helst. Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Personlig ser dette ut som et mye bedre oppsett enn det forrige i mine øyne. Men merk at du nå har begge ram variantene og mangler strømforsyning i listen der. Problemet ditt med skjerm er at du må bestemme deg om du vil ha LCD eller CRT. Blant LCD'ene er det ingen som har GOD fargegjengivelse slik at de er gode til videoredigering og samtidig bra for hardbarka spillere. Skal du ha det må du over til CRT. Men personlig har jeg nettopp skaffet en Eizo L768 som har fantastisk fargegjengivelse og fantastisk bilde og riktignok har jeg ikke spilt på den, men i DVD filmer er det ikke spor til etterslep. Det betyr fortsatt ikke at det er glimrende spilleskjerm isåfall ville jeg valgt den BenQ'en du valgte først. Evt kan du ha en CRT og en LCD og så bruke begge til videoredigering og bytte til CRT når du skal spille raske spill. Det er ikke et helt enkelt spørsmål.... Cobos Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Til filmredigering er jo Intel Pentium D ein meget bra prosessor. Spørs kva du skal gjere mest av, spele eller redigere film. Pentium D har dual core, dvs 2x prosessorer i 1 kjerne. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Ta en titt på Hardware Norges egen anbefaling som du finner her. Legge til ett bra skjermkort så har du bra spille pc også. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Ta en titt på Hardware Norges egen anbefaling som du finner her. Legge til ett bra skjermkort så har du bra spille pc også. Den der var ikke dum nei. Uansett en kraftig PSU må til til. Lenke til kommentar
linne81 Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Har fikset litt naa Linn Elise Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Ville tatt Asus Premium og 4400+ jeg... mest for penga, men asus kommer med et nytt hovedkort nå som er litt bedre vert å vente pluss at Crossfire korte kommer også! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå