Playmofetish Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Alle batterier slites under normal og unormal bruk. Over tid mister de kapasiteten sin, og blir dårligere og dårligere. Batteriet bryr seg derimot ingenting om det gir prosessoren 1v eller 0,9v, eller 0,8v. Der er det stabiliteten på prosessoren man bør sjekke ut. Med CHC får du jo også et batteriestimat, som hele tiden endrer seg opp og ned under bruk. Men om du forsøker å undervolte litt, kan du jo se om dette har noen innvirkning på batteriberegningen til CHC under ingen bruk. Lenke til kommentar
mariux Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) Oop, dobbelpost. Endret 29. september 2005 av mariux Lenke til kommentar
martiol Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) Hva er egentli undervolting? THacker: Hvilke innstillinger har du på alle set voltage og on multiplier of? Visste ikke hva jeg skal prøve på...og ser at vi har samme maskin. mvh Tom Det er ikke noe som heter undervolting... Det er noen som mener at når man setter spenningen lavere enn spesifikasjoner så kan det kalles underspenning. Men volt er ikke det samme som spenning. Man måler spenning i volt. Man kan ikke si at man setter ned volten. Det høres dumt ut og vrenger en dataing students mage. heeh Man setter ned SPENNINGEN. Slutt å bytte om volt og spenning! Endret 29. september 2005 av martiol Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 må si at undervolting bare er et utrykk. Det man gjør, er at man setter ned volten på prosessoren fra f.eks. 0.9 til 0.7. Man kjører prosessoren på en volt som er under stock, ergo man undervolter! Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) dobbelpost:blush: Endret 29. september 2005 av Fragment Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) om mulig. Trippelpost. Jeg må bare beklage. Skriver på telefonen min, og det blir av og til feil. Endret 29. september 2005 av Fragment Lenke til kommentar
martiol Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) må si at undervolting bare er et utrykk. Det man gjør, er at man setter ned volten på prosessoren fra f.eks. 0.9 til 0.7. Man kjører prosessoren på en volt som er under stock, ergo man undervolter! Der gør du det også... Man stiller ikke ned "volten" men spenningen. Vet jeg pirker men det har irritert en stund at folk tror man kaller spenningen for volt. Man kjører prosessoren på en spenning som er under stock. Det var poenget... SPENNING = 0,7 VOLT Ikke Volt = 0,7 volt. Jeg har en km/t på 70km/t blir litt feil. Man har en fart på 70km/t Endret 29. september 2005 av martiol Lenke til kommentar
BraNuDuA Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) Skjønner ikke helt trådstarter på dette emnet... For min del på min bærbar har CHC fungert helt supert. (Tundra 1557E) Jeg har satt ned volten på prosessoren når den kjører på 600 Mhz til 0.7 Volt, noe som fører til at vifta _aldri_ går!! Digg! I tillegg blir batteritiden vesentlig lenger. Du sparer både strøm på at du har lavere spenning på prosessoren, og ved at vifta går skjeldnere. Er jo tross alt snakk om et gratisprogram her, og om batteriestimaetet er vel optimistisk til tider, funker det veldig bra til å minske viftestøy og forlenge batteritid! Endret 29. september 2005 av BraNuDuA Lenke til kommentar
ianrush Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Er det så lurt at vifta aldri går da? Lenke til kommentar
BraNuDuA Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Altså har ikke slått av vifta, men når prosessoren kjører på så lav volt blir den aldri så varm at vifta slår seg på Lenke til kommentar
Frankium Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 Skjønner ikke helt trådstarter på dette emnet... Men trådstarter fikk iallefall mye info om CHC Lenke til kommentar
Selle Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Jeg liker chc ganske godt... nå sviver aldrig vifta på min 1557 men 1.7 Ghz P-m når den står på max battery (låst på 600 Mhz) kjører 0.7v, laveste innstilling. Hvet ikke hvor mye det har forbedret batarikapasiteten, men før jeg la inn chc hadde jeg neste 4.5 time Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå