rvenes Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Kva skjer med nrk lisensen når man kjøper tv på komplett.no f.eks (eller andre webshops) Rapoterer dei inn alle salg av tv'er til gribbene eller skal man sjølv melde i fra om at man har kjøpt seg tv? Kjøpte ein Tv til min mor, i mitt navn, mulig det ikkje var så smart når eg tenker etter. Lisens folka er velkommen til og ta ein titt i leiligheiten min... kan vise dei fine bilder fra pc'n på prosjektorn... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Dersom du ikke har TV er det bare å melde ifra om dette dersom du skulle få krav. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Hvis ikke jeg husker feil, så er de som selger tv'er i norge pliktige til å informere lisensavdelingen til NRK (husker ikke helt, men tror det) Så, med litt flaks, så kommer det dumpende ett krav om NRK lisens snart... Er bare å gi beskjed om at du ikke har TV. MEN : Har du TV-kort i pc'n med tilkoblet antenne, så skal du pr. definisjon betale tv-lisens. Sjekker lisensmannen dette og finner ut at du har TV, så har du ett lite forklaringsproblem. (trenger ikke være tilkoblet, har du tv-kort, så er du lisenspliktig.) Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Syke, griske Norge.. Holder ikke med 1 billion+ på bok Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Vel, bur framleis heime, i kjellern. Felles postadresse og alt slikt. Reknar med dette går bra, eventuelt seier eg til NRK at eg ikkje har tv'n lengre (det blir faktisk sant) TV kort har eg ikkje ( får kun inn nrk med det her, må ha parabol ) så det blir 0 problem. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Vel, bur framleis heime, i kjellern. Felles postadresse og alt slikt. Da kan du sove i fred.... Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Må fortsatt betale lisens for hver tv for det.. Så det på NRK.no en gang. Skal se om jeg ikke finner det igjen. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Er ikke like lett og bli kvitt NRK lisens. Leide ett hus en gang og han som hadde bodd der før hadde godt bort. Ett år etter kom det forsatt krav om tv lisens i post kassa selv om pårørende hadde ring og gitt beskjed. Siste kravet som kom var att tv’en skulle inndras. Endte med att pårørende måtte sende kopi av dødsattest. Dette er vel og merke noen år siden men sier vel om ett noe tungrodd system hos lisensinnkrevings kontoret til NRK. Er du først inne så kommer du ikke ut med mindre att du tar på deg trefrakken. Lenke til kommentar
Sgt.Stav Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Bor du hjemme trenger du ikke betale linsens. Linsensen gjelder per hustand. Dog leier du sokkel med kontrakt er du lisenspliktig. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Finner alt du trenger om den f"¤%# tvlisensen her. Lenke til kommentar
_Spook_ Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Dersom man bor hjemme med foreldre trenger man ikke betale lisens. Man kan også ha opptil flere mottakere i samme hus så lenge det er samme familien som bor der. Lenke til kommentar
sKRud Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Må fortsatt betale lisens for hver tv for det..Så det på NRK.no en gang. Skal se om jeg ikke finner det igjen. hehe.. Når man bare hjemme er det ikke noe stress. Det er kun en tv-lisens per husstand...som har tv vel og merk, jeg har ikke det... Lenke til kommentar
Frezz Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Når du skal kjøpe TV, oppgir du jo ikke ditt eget navn (hvis du ikke betaler lisens fra før da). Det er bare å si at tv'n skal stå på noen som allerede betaler lisens. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) Vel, bur framleis heime, i kjellern. Felles postadresse og alt slikt. Reknar med dette går bra, eventuelt seier eg til NRK at eg ikkje har tv'n lengre (det blir faktisk sant) TV kort har eg ikkje ( får kun inn nrk med det her, må ha parabol ) så det blir 0 problem. NRK lisensen er pr. husstand, så da kan du ta det med knusende ro...! Endret 28. september 2005 av lock-aze Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Vel, bur framleis heime, i kjellern. Felles postadresse og alt slikt. Reknar med dette går bra, eventuelt seier eg til NRK at eg ikkje har tv'n lengre (det blir faktisk sant) TV kort har eg ikkje ( får kun inn nrk med det her, må ha parabol ) så det blir 0 problem. NRK lisensen er pr. husstand, så da kan du ta det med knusende ro...! Ikke så mange som har lest "Forskrifter om fjernsynsmottakere" her.... § 4. Flere mottakere på ett kringkastingskort Det må betales kringkastingsavgift for hver enkelt mottaker (herunder avgreninger til separate skjermer). Unntak fra dette gjøres i følgende tilfeller: Mottakere som bare brukes av kortinnehavere/avgiftsbetaleren selv og ektefellen, eller av øvrige husstandsmedlemmer som helt forsørges av han/henne, forutsatt at mottakerne er plassert i boligen (herunder hytte eller landsted o.l.) eller bringes med til midlertidig opphold utenfor hjemmet. Den som har trygd, føderåd eller studielån, regnes ikke som forsørget av andre. Det betyr at hvis man tjener penger selv eller har studielån, så skal man betale lisens for egen TV-mottaker. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 Kva skal man gjere om man selger tv'n da? Det er jo det som må skje her da. Tv'n skal stå av mamma og pappa, dei som skal bruke den. Eg skal kun bruke den når eg er oppe med dei og ser på tv. Lenke til kommentar
oya Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Hva må man betale dersom man får ekstragebyr (dvs.dersom man ikke har betalt, men har tv) Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Cornel : Når du får lisensgiroen står det et telefonnummer der. Ring og si at lisensen skal stå på din mor da det er hun som er eier. (Eventuelt at din mor allerede har betalt lisens) Vi gjorde det siste i fjor og det var 100% smertefritt. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Hva må man betale dersom man får ekstragebyr (dvs.dersom man ikke har betalt, men har tv) Hvis de finner det ut er det gjerne 2 eller 3 ganger så mye som en årslisens. Lenke til kommentar
oya Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Hvordan kan de finne det ut? De har da ikke lov å komme inn i huset? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå