ken8 Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Har prøvd å lagre en psd fil i png-24+transparency og resultatet blir en hvit-/blå-aktig ramme rundt logoen, der det skulle vært gjennomsiktig. Ringte en kamerat som satt med safari og han sa det så helt bra ut. Er det IE som ikke støtter png-24? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Er det IE som ikke støtter png-24? Yep. Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Hva kan en da gjøre for å få det gjennomsiktig?? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) Servere eit alternativt bilete til IE, evt. berre drite i den nettlesaren. Endret 27. september 2005 av Henrik Lied Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Det jeg også vurderer er å legge hele bildet inn som bakgrunn i div'en, men hvilket format er best å lagre i da? jpg eller gif? Hva gir best kvalitet i forhold til str? Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Det du kan gjøre er å ikke benytte deg av alpha transparancy til PNG. Da fungerer PNG i IE og PNG 24 er vel det beste formatet. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Det jeg også vurderer er å legge hele bildet inn som bakgrunn i div'en, men hvilket format er best å lagre i da? jpg eller gif? Hva gir best kvalitet i forhold til str? Kommer helt an på hvilket bilde det er snakk om. JPG gir overlegen størrelse og kvalitet på et foto i forhold til GIF. GIF gir overlegen kvalitet og størrelse på grafikk med få farger og store ensfargede flater i forhold til JPG. Lenke til kommentar
joe45 Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Det finnes en del mer eller mindre gode løsninger. Den jeg synes fungerer best er denne.NB! litt vanskelig å få til som bakgrunn. http://homepage.ntlworld.com/bobosola/index.htm eller gi f i hele ie. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Jepp, alt er mulig Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Det finnes en del mer eller mindre gode løsninger.Den jeg synes fungerer best er denne.NB! litt vanskelig å få til som bakgrunn. http://homepage.ntlworld.com/bobosola/index.htm eller gi f i hele ie. Synes denne siden var en god løsning jeg. Blir jo like bra som ellers, eneste er at det er mer jobb. Rart at IE ikke har dette innebygd. Kommer vel om 2-3år. Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Servere eit alternativt bilete til IE, evt. berre drite i den nettlesaren. drite i IE, har du gått fra vettet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå