Sephirot Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Jeg får nå snart tilsendt et MSI6800GT kort, og sitter her med en (Q-tec av alle ting) PSU på 350 Watt. På denne siden http://www.jscustompcs.com/power_supply/Po...tor.php?cmd=AMD får jeg beskjed om at PCen min trenger ca. kun 295 Watt til full load (har en A64 3k+, 2x512ram, 1 HD, 1 dvd-brenner og en cd-brenner, ikke noe annet stæsj), men andre steder her i forumet ser jeg folk si at en til nevnte gfx-kort bør ha minst 350, helst 400 Watt (Og absolutt ikke Q-tec). Så det jeg lurer på er: Er ovennevnte nettside helt på jordet, eller vil jeg klare meg med det jeg har? Har ikke tenkt til å oppgradere på en stund, så ser ingen grunn til å kjøpe ny PSU med mindre jeg absolutt må. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Du ønsker et enkelt svar, det er forståelig. Men det er nå slik at ett enkelt tall (Watt) ikke kan si så mye om en PSU. Det er ganske komplisert når man skal ta med alle faktorer. Det enkleste man kan si at hvis antall Watt er høyt så er det større sjangs for at det er nok. Denne artikkelen forklarer litt om PSU: http://www.firingsquad.com/guides/power_supply/ Lenke til kommentar
snkupo Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Tror ikke maskinen din kommer til å bryte sammen eller noe når du får det nye kortet, den booter sikkert helt fint. MEN, før jeg skiftet PSU hadde jeg problemer med at maskinen startet på nytt mange ganger pr. dag. Lenke til kommentar
Sephirot Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Takker for svar! Tror jeg satser på nåværende psu - faren for at maskina eller komponenter går ad undas er vel minimal har jeg forstått rett? Og om det blir mye booting så får jeg heller kjøpe ny psu - da vet jeg hvertfall at jeg trenger den! Mvh Thomas Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Glem slike kalkulatorer som regner totalt antall Watt, de er meningsløse. Problemer med strømforsyning kan veldig grovt sett deles i tre grupper: For liten kapasitet på 12V-rail Feil med et eksemplar (kan i prinsippet skje alle) Billig skrap (f.eks. Q-Tec) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå