Gå til innhold

Kutte litt ned på DivX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-08-16 14:41, Bøgge Bakken skrev:

Fy, fy, kjøpr orgianlt kutt. For beklage vis jeg tar feil, kan hende du har tatt opp filmen selv.

Hva er galt med å kutte litt på filmene? DivX er da fullt lovlig. Selv bacup fra DVD'er er vist lovlig så lenge det er til privat bruk.

(Det er riktignok ikke helt klart hva som fremgår av uttrykket "privat bruk" og heller ikke om selve prosedyren med dekoding er lovlig. Men å ha en backup av selve innholdet er lovlig)

PS. Kan du utdype spørsmålet litt.. Vil du ha filmen komprimert litt ekstra, eller vil du bare kutte av noen minutter ? Går ut i fra at det er for å få plass på en CD. Hva med å skaffe CD'er med mer plass eller overbrenne de litt?

Lenke til kommentar

Sett både lyd og video på direct stream copy.

Dra slidern(eller bruk neste nøkkelscene knappene)til dit du vil starte filmen, trykk på den svarte pilen/haken som markerer inn(nest bortest nederst).

Dra slidern dit du vil at filmen skal slutte, trykk på den svarte pilen(bortest nederst) som markerer ut.

Save as AVI.

Lenke til kommentar

omtrent alltid når man kutter i en divx film og redigere den mindre så vil lyden bli noe hengende etter.

så fremt man ikke tar og lagre lyd og bilde i hver sin fil og mekker det sammen etter at man har redigert fila.

blir bare tull omtrent med å kutte de.

så bruk overburn eller kjøp cdr med større kapasitet

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-16 17:10, Kriger skrev:

omtrent alltid når man kutter i en divx film og redigere den mindre så vil lyden bli noe hengende etter.

Det skjer omtrent *aldri* hos meg, og jeg tror jeg har kuttet atskillelig mange divx-filmer.

Husk bare å ha på "direct stream copy" i VirtualDub.

Lenke til kommentar

Er lyden "jevnt" forsinket hele tiden (f.eks. 1 sekund hele tiden), eller øker det plutselig en plass ute i filmen, eller øker forsinkelsen hele tiden (begynner synkront, men ender opp med f.eks. 1 sekund forsinket).

Hvis det er en jevn forsinkelse, kan du prøve Audio | Interleaving, og leke litt med "Audio skew correction".

Regn med mye prøving og feiling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...