Gå til innhold

Hva er et bra fotoredigeringsprogram til Mac OS X?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eller Adobe PS Elem. 4. Sluppet i dag.

Men hva er poenget hvis du har CS2? Ville heller anbefale å bruke penger på en Photoshop bok eller et kurs kontra å kjøpe et program som du allerede har ALLE verktøy til i PSCS2.

Noe som vel vil være tilfelle uansett hvilket annet program du måtte kjøpe da PSCS2 har alle verktøy du vil finne i andre program.

Endret av NikonD70
Lenke til kommentar

Adobe Photoshop CS2 er det ganske bred enighet om at er verdens beste program til redigering/etterbehandling/osv av digitale bilder (altså foto).

 

Adobe Elements er en "light" versjon av Photoshop med de mest vanlige funksjonene. Du finner ingenting i Elements som du ikke allerede har.

 

Gå ingjennom grunnopplæringen som ligger i "hjelp" menyen din. Eller se etter tutorials på nettet, eller kjøp en bok.

 

Christopher.

Lenke til kommentar

Vil ikke si Photoshop er det beste å bruke, du må se på ditt behov, klart jobber du

tungt og proffesjonelt som fotograf er det ingen vei utenom Photoshop.

 

Eg ville solgt PS CS2 om du lisens, du sier jo et er for avansert og ikke helt hva

du trenger. Prøv Elements.

 

Elements er bra nok for alle hobby og semi-proffe fotografer. Det er som nevnes

en "light" versjon av PS, men det vil du neppe merke!

 

 

Men på hvilket nivå fotografere du?

 

Det vil jo ha noe å si i valg av programvare.

Lenke til kommentar

Du har D2X med 17-55 som er et verdens mest avanserte kamera og et av verdens beste vidvinkel zoom objektiver. Hva skal du med dette utsyret hvis du ikke er interesert i å lære deg Photoshop om jeg tør spørre?

Regner ikke med at dette er kjøpt inn for point&shot og Auto fotografering. Isåfall ville jeg solgt unna proffutsyret og beholdt D70 med 18-70.

Med DSLR og RAW format hører det med bilderedigering, intet kamera har hjerne og kan lese tankene dine om hvordan du vil at sluttresultatet skal bli. Det jobber etter kalkulasjoner og krever derfor en runde med redigering/utsintt/oppskarping osv får å få ønskelig resultat.

Jump into it!

Lenke til kommentar

Det har ingenting med det å gjøre, at jeg ikke vil lære meg det, d har bare at jeg ser på ein fotograf som en som ikke skal trenge å finpusse på bildene for at slutt resultatet skal bli bra.

Selfølgelig litt i Nikon Capture, men d er kun visst farge sammensetningene ikke helt klaffet, med tankte på lyspunkt og komposisjon

Endret av dueno
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...