dueno Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Jeg har tenkt å skaffe meg et nytt program som er dedikert til Foto. Hva bør jeg velge? Jeg har Apple med andre ord takk på forhond Lenke til kommentar
NikonD70 Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Kan du skaffe deg Adobe Photoshop CS eller CS2 vil dette være det beste alternativet. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Utvilsomt Photoshop ja, men det kommer helt an på ditt budsjett og bruksområde. Lenke til kommentar
dueno Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Jeg har photoshop cs2, men jeg synes dette er for krevendre og føler at det ikke er helt dedikert til kun foto?! Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Å komme dragende med fullversjon av Photoshop er jo helt idiotisk... Adobe Photoshop Elements 3 er nok det beste valget for deg! dueno; Photoshop CS2 er i hovedsak et billedbehandlingsprogram, det beste på markedet. Men er krevende. Lenke til kommentar
NikonD70 Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) Eller Adobe PS Elem. 4. Sluppet i dag. Men hva er poenget hvis du har CS2? Ville heller anbefale å bruke penger på en Photoshop bok eller et kurs kontra å kjøpe et program som du allerede har ALLE verktøy til i PSCS2. Noe som vel vil være tilfelle uansett hvilket annet program du måtte kjøpe da PSCS2 har alle verktøy du vil finne i andre program. Endret 27. september 2005 av NikonD70 Lenke til kommentar
riktig Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Veldig enig der. Har du først programmet er det like greit å bruke det. Husk at man ikke trenger å kaste seg over alle mulighetene med en gang. Start i det små og bygg deg opp derifra. Anbefaler å titte på f.eks. www.good-tutorials.com. Lenke til kommentar
dueno Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 SirMaximus: har du fårstått hva jeg skal bruke programmet til? Og alle de andre tingene du kan bruke dette programmet til er veldig lite viktig for meg... Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Eller Adobe PS Elem. 4. Sluppet i dag. Det er kun Windows versjon... Linket til Mac-versjon siden trådstarter nevner Apple i tråden. Lenke til kommentar
christopherH Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Adobe Photoshop CS2 er det ganske bred enighet om at er verdens beste program til redigering/etterbehandling/osv av digitale bilder (altså foto). Adobe Elements er en "light" versjon av Photoshop med de mest vanlige funksjonene. Du finner ingenting i Elements som du ikke allerede har. Gå ingjennom grunnopplæringen som ligger i "hjelp" menyen din. Eller se etter tutorials på nettet, eller kjøp en bok. Christopher. Lenke til kommentar
dueno Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Okei, så alle her ser visst ut til og være enige på på at ps cs2 er programmet å bruke:). Får vel bare kjøpe meg ei bok å begynne å studere dette da:) takk for tips Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Ikke nødvendigvis, men siden du allerede har brukt såpass mye penger på CS2 kan du jo like gjerne lære deg å bruke det... Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Vil ikke si Photoshop er det beste å bruke, du må se på ditt behov, klart jobber du tungt og proffesjonelt som fotograf er det ingen vei utenom Photoshop. Eg ville solgt PS CS2 om du lisens, du sier jo et er for avansert og ikke helt hva du trenger. Prøv Elements. Elements er bra nok for alle hobby og semi-proffe fotografer. Det er som nevnes en "light" versjon av PS, men det vil du neppe merke! Men på hvilket nivå fotografere du? Det vil jo ha noe å si i valg av programvare. Lenke til kommentar
rokkitan Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Et kurs kan også være å anbefale. Litt vel sent nå, men: http://foto.no/wip4/visWIPNyhet.epl?id=1050 Mvh. RKS Lenke til kommentar
NikonD70 Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Du har D2X med 17-55 som er et verdens mest avanserte kamera og et av verdens beste vidvinkel zoom objektiver. Hva skal du med dette utsyret hvis du ikke er interesert i å lære deg Photoshop om jeg tør spørre? Regner ikke med at dette er kjøpt inn for point&shot og Auto fotografering. Isåfall ville jeg solgt unna proffutsyret og beholdt D70 med 18-70. Med DSLR og RAW format hører det med bilderedigering, intet kamera har hjerne og kan lese tankene dine om hvordan du vil at sluttresultatet skal bli. Det jobber etter kalkulasjoner og krever derfor en runde med redigering/utsintt/oppskarping osv får å få ønskelig resultat. Jump into it! Lenke til kommentar
dueno Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 (endret) Det har ingenting med det å gjøre, at jeg ikke vil lære meg det, d har bare at jeg ser på ein fotograf som en som ikke skal trenge å finpusse på bildene for at slutt resultatet skal bli bra. Selfølgelig litt i Nikon Capture, men d er kun visst farge sammensetningene ikke helt klaffet, med tankte på lyspunkt og komposisjon Endret 28. september 2005 av dueno Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå