kilogram Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Phishingforsøk mot DnB NOR Et forsøk på phishing sirkulerer nå på e-post til mange nordmenn. Ikke følg instruksjonene du får via e-post. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Rart at folk fortsatt går på slikt, spesielt med tanke på at de som har skrevet mailen ikke kan å/og-regelen. Jeg håper de som står bak svindelen blir tatt og straffet for alvorlig svindel og svindelforsøk. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Rart at folk fortsatt går på slikt, spesielt med tanke på at de som har skrevet mailen ikke kan å/og-regelen. Jeg håper de som står bak svindelen blir tatt og straffet for alvorlig svindel og svindelforsøk. Haha, var det første jeg la merke til. Det blir bare for dårlig å gjøre slike feil når man skal lure flere tusen folk. Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Det er jammen mange sikkerhetsproblemer mot norske nettsider i dag. Førskt hotmail, så Finn.no og så DnbNOR. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Er ikkje nevnt om nokon har gjort dette enda, men om ein eller annan skulle finne på å sende kredittkortinformasjonen sin på den måten har dei for liten kunnskap om det dei driv med. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Tror du phiskerne blir irritert om alle hadde lagt inn drøssevis med falsk kort-informasjon? Lenke til kommentar
So|o Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Utrolig at folk lar seg lure av slike forsøk. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 At det går an å være så dum å bli lurt av det. Lenke til kommentar
roac Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 At det går an å være så dum å bli lurt av det. Personlig synes jeg man bør skille mellom henholdsvis uvitende, naiv og dum. Å kalle folk for dumme siden de går på slike mail synes jeg ikke er riktig, men utvitende og godtroende er noe annet. Det er tross alt en del personer med pc hjemme som aldri har gjennomgått noen it-opplæring, eller at det er lenge siden de fikk den. Å da kalle dem dumme fordi de ikke avslører et forsøk på phishing blir litt for dumt. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 At det går an å være så dum å bli lurt av det. Personlig synes jeg man bør skille mellom henholdsvis uvitende, naiv og dum. Å kalle folk for dumme siden de går på slike mail synes jeg ikke er riktig, men utvitende og godtroende er noe annet. Det er tross alt en del personer med pc hjemme som aldri har gjennomgått noen it-opplæring, eller at det er lenge siden de fikk den. Å da kalle dem dumme fordi de ikke avslører et forsøk på phishing blir litt for dumt. Godtroende eller blåøyde var kanskje det bedre ordet Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 E-post er jo det samme som brevpost. Hadde du ikkje blitt litt i tvil om DnB sendt deg eit brev og ba deg oppgje kredittkortinformasjonen din? Om det er nokon som har all den informasjonen frå før av så er det banken. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Epost er overhodet ikke det samme som brev-post. Med epost kan gud og hvermann sende ut hundretusenvis av useriøs dritt-epost til alle mulige og umulige adresser, med fiktive avsendernavn. Prøv DET med brevpost! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå