Gå til innhold

Google Earth`s kartlegging er merkelig

Abruzzi

Anbefalte innlegg

Jeg vil bare si at det er tydelig at bildene man finner i Google Earth er merkelige. Har sittet litt nå og studert steder i de østelige landene som jeg ser at har mer detaljerte bilder (de er ofte røde pga. sanden). Hver gang jeg zoomer inn på de bildene er det ofte flyplasser og oljefelt som kommer frem, regner med at det er militære flyplasser, men de sjelden er en by.

Det er derfor tydelig at det er gamle spion bilder fra amerikanske sateliter disse bildene er kjøpt fra.

Sjekk f.eks disse stedene i Google Earth (lim dem inn i "fly to" søkefunksjonen):

22.5611783653 53.9836882652

24.1441030987 38.06147011

32.4495711395 23.1276172751

31.2062685707 7.94001159356

Det er egentlig utrolig kult og kunne se slike satelitt bilder men google burde skaffe seg flere bilder av ørkenen og slik og ikke bare der det er militære fasiliteter eller oljefelt.

Les mer om saken i min blogg

Endret av oleeid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt klart veldig gamle bilder som er brukt. På jobben var det mye blest om Google Earth for et par uker siden, folk hadde søkt etter husene sine osv. Hun ene fant huset sitt med feil farge på taket (en farge de malte over for TRE år siden). En annen så en blå bil parkert ved nabohuset som ble solgt ifjor.

New Orleans hadde ikke en millimeter vann på kartet når oversvømmelsen pågikk.

Samme bilene står fortsatt i gatene i New York på samme stedet.

Lenke til kommentar
Det er helt klart veldig gamle bilder som er brukt.

New Orleans hadde ikke en millimeter vann på kartet når oversvømmelsen pågikk.

Det er vell ingen som påstår at bildene er "live"? Hvis du leser på earth.google.com finner du dette:

1. When were these pictures taken? How often are they updated?

Our images are photographs taken by satellites and aircraft sometime in the last three years.  The images in Google Earth are updated on a rolling basis. Click here for more details.

2. Are Google Earth images captured in real time?

No, they aren't. Our images are photographs taken by satellites and aircraft sometime in the last three years.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...