stoolman Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Ja, ja ... det er kjipt når hardware tar kvelden.. Fikk en ny PM 780 av DIGITAL IMPULS i dag, men får den ikke før i morgen.. Måtte jo leke meg litt allikevel.. og denne gange med P5Wd2 premium og en 670 i Cascaden som jeg låner av Kjell Erik.. Denne er på ingen måte like kald som min.. men den duger jo.. load temp på ca -80 grader.. Forrige gang jeg testet ble vi litt parkert av at Asus har låst/skjermet SM bussen, slik at det ikke var mulig å bruke hverken SetFSB eller den demoversjonen av Clockgen som Franck Delattre hos CPUID sendte meg.. Denne ganger brukte jeg rett og slett AI booster, noe som viste seg ikke å være altfor dumt.. Minnebrikkene er OCZ 4200EB DDR2 brikker som har de nå ganske berømte Micron D9 chippene.. som klokker utav ville He***te.. Disse krever dog endel spenning... utover de 2,3 volt som er maks på Asus kortet.. Har dog ikke gjort noen mod på det .....ennå... Vurdere nå meget sterkt å gå løs på dette med nitro.. noe som forklarer seg selv når resultatene i en ikke altfor kald cascade gis til kjenne.. Litt forsiktig til å begynne med.. så var det bare å gi gass... og litt gass til.. [ Kjørte Superpi på 5,885GHZ men var mer opptatt av å se hvor høyt den gikk.. glemte å ta screenshot rett og slett.. Skal prøve med en ny bios i morgen..en som er kjent for å klokke bedre enn 0509 BIOSen som jeg brukte i dag.. Det er mye som tyder på at systemet er mer enn stabilt nok til å kjøre eksempelvis 3D mark o1-03-05 på minst 5,5 med 4-2-2-4-2 instillinger på minnet 1:1... har en formening om at dette vil bane vei i vellinga relativt godt.. den som følger med får se.. Endret 26. september 2005 av stoolman Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Dette lover meget bra Stoolman La oss se 6Ghz+++ nå da Må se å få tak i noe å leke med jeg også.... bare jeg blir ferdig med de kjølerne jeg bygger nå så håper jeg på å få leke litt med noe fet HW Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Da er du på forsiden, igjen! Forresten, jeg sitter og tester det samme hovedkortet nuh. Hvilken BIOS er det du snakker om? Den jeg sitter med nå har noen småbugs jeg ikke helt liker når jeg klokker... Enda en ting, når du rebooter systemet, slår maskinen seg helt av, for så å gå på igjen? Mitt gjør nemlig dette og det holder klokken litt tilbake virker det som. Vet det er en fiks for det et sted, men husker ikke hvor jeg så det i farta.. Keep up the good work! Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Et pent stykke arbeid ja Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 U the man Stoolman *Gleder meg til flere logger fra deg fremover* Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Det at systemet slår seg av når du restarter skyldes ustabil spenning til chipssettet. Hvis du ser over den øverste PCI ex 16X porten litt i bakkant vil du se at det er en placeholder for en kondensator.. Ved å bruke en meget spiss loddebolt kan åpne hullene for så å sette inn en 470 ett eller annet,.. vet ikke helt hva benevnelsen er kodensator der.. Dette vil stabilisere spenningen til chipssettet. og selvfølgelig voide all garanti med noen kilometer Det ligger også noen gode voltmods til dette kortet bla på www.akiba-pc.com Brukte 0509 biosen i går.. skal teste med 0408 som mange påstår er bedre i dag.. Har letet etter modden for deg men finner den ikke.. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Takker så meget, får vel prøve meg på den modden også.. skal ta vmem modde i kveld tenker jeg. Håper 8000UL brikkene skal få 2.6 Volt å leke seg meg Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Ville ha prøvd meg litt mer forsiktig frem enn det hvis jeg har deg.. Brikkene tåler endel volt, men det må sies at Micron chippene som sitter på liker innbrenning...ville kanskje ha tatt det litt lungt til å begynne med for så å gradvis øke volten.. prøv først med 2,4... Skal selv modde i kveld.. det skal visst klokke bedre med høyere chipssett volt.. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Er du klar over at du har Nesten 6Ghz Stoolman? Dær har du en SYK klokker som hvertfall jeg ville testa så langt det gikk! Hvis du fortsatt har tilgang til LN2 så må du ikke nøle. RÅTT! Lenke til kommentar
kissto Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 ser du kjører med masse bg. prosesser som MScomunicator(messenger) og du kjører med masse snarveier på skrivebordet og standard Xp visual theme (tror du kunne fått til litt bedre hvis du gik inn i MSconfig.exe og strippet litt... men gratulerer dette er nesten 6tallet [sykt]! :!: MVH: Kissto Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Dær har du en SYK klokker som hvertfall jeg ville testa så langt det gikk!Hvis du fortsatt har tilgang til LN2 så må du ikke nøle. RÅTT! Enig. Synes at stoolman fortjener et par verdens rekorder. Lenke til kommentar
haakie Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 dette er drit fett håper du får det bedre til med den nye biosen! KUTGW Lenke til kommentar
Sink Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 hihi, dra den under LN2 og kjør superpi på 6.5ghz+ kanskje du slår ny pers i superpi? (hva er det dere fikk forrige gang?) Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Ville ha prøvd meg litt mer forsiktig frem enn det hvis jeg har deg.. Brikkene tåler endel volt, men det må sies at Micron chippene som sitter på liker innbrenning...ville kanskje ha tatt det litt lungt til å begynne med for så å gradvis øke volten.. prøv først med 2,4... Skal selv modde i kveld.. det skal visst klokke bedre med høyere chipssett volt.. Jepp, vet, skal ta det så gradvis som mulig. Har noen 5400UL på vei nå også Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Nice, den der har potensiale. Skulle ikke forundre meg (jo, egentlig) om du klarer 7ghz screen med den Er ikke Win2k3 bedre å benche SuperPI på enn XP? Tweaker du mye? Lenke til kommentar
nosto Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 stoolman is the man Lenke til kommentar
Modbox Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Snadder artig lesestoff Måtte ha den med i mine innlegg. KUTGW Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Slår du 7,2ghz som de klarte på extremesystems Lenke til kommentar
tbend Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Slår du 7,2ghz som de klarte på extremesystems Ikke undervurder det villdyret dær! Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 håper dere kommer lankt med denne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå