Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Apipa IP ? pc2 pc2 får internet men ikke pc3 hva..

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har 3 Pcer stående her, en router og et modem.

ADSL kommer fra veggen inn på modem, ut fra modem til router, fra router til alle 3 dataene, pc1 og pc2 får internet og kommer på nettverket, men pc3 får ikke tilegnet ip av router why?

sånn går det vi har testet 3 forskjellige nettverkskort på pc3 og alle kablene er blitt prøvd til og med byttet porter på router, men den får fremdeles ikke tilegnet IP og kommer ikke på nettverket. vi har også reinstalert windows XP på nytt og formatert drive.

DHCP og NAT er Enabled på router, jeg har kontakt med routern

Routern heter Billion BIPAC6600, det er 4 porter som kan tilkobles PC`r en wan ingang

det ser ut som pc3 får tildelt Ip av Windows, men why ? apipa ip vil vi ikke ha! det er no dritt..vi har også prøvd og skrive in ip selv men det funker heller ikke ISP er telenor, men det skal da ikke ha noe og si, vi har jo trossalt koblet av de andre pcene for og se om den 3 får ip men NEI da...

ER det noen der ute som KAN Hjelpe meg?`jeg trenger seriøst HJELP!! =)=

Mvh Joakim Rene Paulsen som er veldig :no::no::no::hrm::hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

start ->kjør->cmd

ipconfig /release

ipconfig /renew

sjekka settings i routeren? hvor mange iper dhcp skal tildele? i min står den på 254(som er maks).

Kunne prøvd å koble alle pcene igjennom en switch som da routeren også er koblet inn i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...