Gå til innhold

Gainward GeForce 7800GT. Et bra kort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gainward har hvertfall levert kort i toppklassen når det gjelder andre GT kort, som f.eks 6600 gt o.s.v.

Legger til: Gainward-kortene er også meget klokkevennlige, bare legg inn nvtweak eller lignende program med de nyeste nvidia-driver'ne, så klokker du dette lett opp til 1100 mhz ram og 466 mhz gpu :thumbup:

Endret av Martin-_
Lenke til kommentar

Jeg gjorde det samme. Kjøpte nettopp nytt system, men hittil har jeg bare testet prosessor og minne skikkelig. For min del står og faller det litt på overklokkingspotensialet. Vurderer å kjøpe en ny vifte, fordi kortet bråker mer enn de andre komponentene mine, og tilsynelatende ikke lar seg overklokke noe særlig slik det er. For øvrig ser det ut til å yte likt med andre 7800GT-kort klokket likt. Har testet dette i 3DMark 2005: i underkant av 7000. Jeg ville utvilsomt kalle det bra, og for den prisen skal man lete lenge etter noe bedre. (Går man opp 300,- får man riktignok det andre Gainward 7800GT-kortet, som tydeligvis yter litt bedre.) Men hvorfor spør du egentlig? Har du ikke testet det?

Lenke til kommentar

Har ikke fått testet kortet selv enda, men de spillene du nevner kjører det glatt med alt på fullt! Har det fra sikre kilder!! :thumbup:

*edit* Husk at GeForce 7800GT er et av de råeste kortene på markedet nå, kun slått av GeForce 7800GTX med noen få %! Det blir selvfølgelig spennende å se hva de nye Radeon kortene yter. Time will shåu!

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar
Er fornøyd med mitt Gainward 7800GT, kjører det på 480/1180. Har ikke behov for å klokke høyere ;)

7903 i 3DMark05.

Høres bra ut. Noen spørsmål:

1. Er dette det vanlige GT-kortet, ikke Golden S?

2. Bruker du annen kjøling enn den som kommer med kortet?

3. Hvilket overklokkingsprogram bruker du?

1. Vanlige GT-kortet

2. Originalkjøling (Vifta bråker noe)

3. Coolbits

Lenke til kommentar
Er fornøyd med mitt Gainward 7800GT, kjører det på 480/1180. Har ikke behov for å klokke høyere ;)

7903 i 3DMark05.

Høres bra ut. Noen spørsmål:

1. Er dette det vanlige GT-kortet, ikke Golden S?

2. Bruker du annen kjøling enn den som kommer med kortet?

3. Hvilket overklokkingsprogram bruker du?

1. Vanlige GT-kortet

2. Originalkjøling (Vifta bråker noe)

3. Coolbits

Jøss. Det er jo glimrende. Får prøve litt jeg også...

Klarte forresten ikke å installere Gainwards Experttools jeg heller. Fikk beskjed om at det var "feil grafikkort" eller noe slik. Skulle gjerne hatt automatisk regulering av vifta, hvis dette er mulig. Noen som har erfaringer med dette, eller evt. vet hvorfor ikke Experttools fungerer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...