Kenneth Solfjeld Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Bestemte meg for å slå til på "ukens tilbud" Hos Komplett.no (forrige uke) som var dette kortet fra Gainward. Det var litt på impuls, og jeg har ikke erfaring med Gainward fra før! Så derfor spør jeg: Er det et bra kort? Lenke til kommentar
Martin-_ Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Gainward har hvertfall levert kort i toppklassen når det gjelder andre GT kort, som f.eks 6600 gt o.s.v. Legger til: Gainward-kortene er også meget klokkevennlige, bare legg inn nvtweak eller lignende program med de nyeste nvidia-driver'ne, så klokker du dette lett opp til 1100 mhz ram og 466 mhz gpu Endret 26. september 2005 av Martin-_ Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Jeg gjorde det samme. Kjøpte nettopp nytt system, men hittil har jeg bare testet prosessor og minne skikkelig. For min del står og faller det litt på overklokkingspotensialet. Vurderer å kjøpe en ny vifte, fordi kortet bråker mer enn de andre komponentene mine, og tilsynelatende ikke lar seg overklokke noe særlig slik det er. For øvrig ser det ut til å yte likt med andre 7800GT-kort klokket likt. Har testet dette i 3DMark 2005: i underkant av 7000. Jeg ville utvilsomt kalle det bra, og for den prisen skal man lete lenge etter noe bedre. (Går man opp 300,- får man riktignok det andre Gainward 7800GT-kortet, som tydeligvis yter litt bedre.) Men hvorfor spør du egentlig? Har du ikke testet det? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Nei, det er i posten enda.. *edit* Driver å bestiller deler til min nye rigg, noe har jeg mottatt, annet ligger å flyter i postgangen.. Endret 26. september 2005 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Ok. Jeg må selv kjøpe meg en ny harddisk før jeg kan fortsette prøvingen med kortet. Jeg kan evt. vende tilbake til denne tråden ettersom jeg har fått testet kortet bedre. Du kan jo evt. dele din erfaring etterhvert du også. Prøvde så vidt Doom 3 i går kveld, og jeg kan ikke akkurat si det så dårlig ut... Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Kommer nok til å dele mine erfaringer etterhvert, det skal bli spennende å se. Lenke til kommentar
Bibendum Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Hei, Jeg falt også for fristelsen og bestilte kortet fra Komplett. Har ikke fått det enda, men jeg vil gjerne høre erfaringer fra dere på både ytelse og ikke minst hva dere har kunnet overklokke det til - og samtidig hatt et stabilt system? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Jeg hae et POV 7800GT og er meget fornøyd Lenke til kommentar
Undertow Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Er fornøyd med mitt Gainward 7800GT, kjører det på 480/1180. Har ikke behov for å klokke høyere 7903 i 3DMark05. Lenke til kommentar
Be__bad Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Dette er sikkert feil forum men jeg har et oppsett jeg snart får (er i posten) det er 2gb ram, 3700+ og det kortet. noen som vet hva jeg kan forvente av eyecandy i BF2? som sagt sikkert feil forum Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Dette er sikkert feil forum men jeg har et oppsett jeg snart får (er i posten) det er 2gb ram, 3700+ og det kortet. noen som vet hva jeg kan forvente av eyecandy i BF2? som sagt sikkert feil forum Alt på fullt. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Er fornøyd med mitt Gainward 7800GT, kjører det på 480/1180. Har ikke behov for å klokke høyere 7903 i 3DMark05. Høres bra ut. Noen spørsmål: 1. Er dette det vanlige GT-kortet, ikke Golden S? 2. Bruker du annen kjøling enn den som kommer med kortet? 3. Hvilket overklokkingsprogram bruker du? Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 bra merke vertfal har hatt kort fra dem fornøyd jeg .. Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Har akurat starta opp med dette kortet i, og er fornøyd med at alt vikra, men er det noen av dere som fikk valgt Advanced mode, istedet for Safe mode når dere skulle installere ExpertTool. Sliter litt med å få den dynamiske viftekontrollen til å funke... Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 hvordan er ytelsen på denne?? Lurer selv på om den kan dra de fleste spill som F.E.A.R. Bf2, Hl2 med all grafikken på maks med full AF og AA i 1280x1024 oppløsning uten og måtte slite, som at den hakker osv. Hvis den greier det, kjøper jeg meg det kortet selv Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 (endret) Har ikke fått testet kortet selv enda, men de spillene du nevner kjører det glatt med alt på fullt! Har det fra sikre kilder!! *edit* Husk at GeForce 7800GT er et av de råeste kortene på markedet nå, kun slått av GeForce 7800GTX med noen få %! Det blir selvfølgelig spennende å se hva de nye Radeon kortene yter. Time will shåu! Endret 29. september 2005 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
Undertow Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Er fornøyd med mitt Gainward 7800GT, kjører det på 480/1180. Har ikke behov for å klokke høyere 7903 i 3DMark05. Høres bra ut. Noen spørsmål: 1. Er dette det vanlige GT-kortet, ikke Golden S? 2. Bruker du annen kjøling enn den som kommer med kortet? 3. Hvilket overklokkingsprogram bruker du? 1. Vanlige GT-kortet 2. Originalkjøling (Vifta bråker noe) 3. Coolbits Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 Det høres ut som dette kortet er klokkevillig! Gleder meg! Mangler bare hovedkort nå så får jeg satt opp riggen min.. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Er fornøyd med mitt Gainward 7800GT, kjører det på 480/1180. Har ikke behov for å klokke høyere 7903 i 3DMark05. Høres bra ut. Noen spørsmål: 1. Er dette det vanlige GT-kortet, ikke Golden S? 2. Bruker du annen kjøling enn den som kommer med kortet? 3. Hvilket overklokkingsprogram bruker du? 1. Vanlige GT-kortet 2. Originalkjøling (Vifta bråker noe) 3. Coolbits Jøss. Det er jo glimrende. Får prøve litt jeg også... Klarte forresten ikke å installere Gainwards Experttools jeg heller. Fikk beskjed om at det var "feil grafikkort" eller noe slik. Skulle gjerne hatt automatisk regulering av vifta, hvis dette er mulig. Noen som har erfaringer med dette, eller evt. vet hvorfor ikke Experttools fungerer? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 skulle gjerne hørt om noen viftestyrings-program til kortet ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå