Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc henger seg før jeg kommer inn i Windows


Anbefalte innlegg

Min pc begynte plutselig å oppføre seg rart idag. Ved helt vanlig normalt bruk hang den seg. Jeg slo av så på igjen, da ville ikke skjerm slå seg på. slo deretter av alt igjen dro ut kontakter, og puttet det inn igjen å startet op igjen, da slo den seg på. gikk inn i BIOS og der flyttet menyen seg fram og tilbake, kom frem rare tegn, og rare bokstaver. så skulle jeg starte den opp igjen. da ville ikke skjermen på igjen. dro deretter ut kontakter igjen. så startet den opp som vanlig. når jeg kom inn i windows så funket den i ca 1min før den hang seg. Skjønner svært lite. syntes dette virker veldig som virus eller?

 

Håper noen vet råd

 

Mvh Espen

Endret av espen221
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har et Abit NF7-S hovedkort. Jeg har northon antivirus, søkte etter virus for en ukes tid siden, hadde ikke noe da. har også spybot search and destroy instalert, den bruker jeg flittig. har ikke noe ram eller ekstra skjermkort her nå som jeg får prøve å bytta. Men skal prøve å få lånt av noen.

Lenke til kommentar

Nå har jeg clear cmos. og når jeg sku starte den opp etterpå da, så kommer det opp bios error. og står press f1 to continue, or del to enter BIOS. og da kommer jeg ikke lenger. kommer verken videre eller inn i BIOS. Tok ut rammen, og da kommer det ikke en eneste lyd når jeg starter opp. den bare står å går ikke noe skjer.

Lenke til kommentar

jeg skjekket ikke temp på cpu når jeg hadde den feilen da, så kan ikke si noe på det.

det kan være skjermkortet som blir varmt, men tviler på det.

har du prøvd å ta ut batteriet av hovedkortet i 30 min mens strømmen er koblet fra for å re-sette biosen?

ellers så vil jeg annbefale å prøve å forbedre kjølinga på cpu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...