storken Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) skal kjøpe med 2 60mm vifter til å stå i front og suge inn luft mens psu blåser ut luft (120mm vifte på den) vil helst holde meg under 25 db og fortsatt ha mye luft sugd in. 20m3(usannsynelig?) helst hvis det lar seg gjøre. og BTW er det bare jeg som synes papst viftene er dyre. vil helst holde meg under 200kr men hvis det er absolutt nødvendig så kan jeg jo gå opp til 300 kr! takker for svar! edit: har ikke plasser på hovedkortet til slike hvite viftekabler så jeg trenger overgang til slik som går inn i HD osv slik 4 pins greier Endret 26. september 2005 av storken Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Sikker på att det er 40mm vifter du mener. Pleier og være plass til 80mm som standard i kabinetter. Lenke til kommentar
storken Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Sikker på att det er 40mm vifter du mener. Pleier og være plass til 80mm som standard i kabinetter. siden du sa det så har jeg sjekket med en 80mm jeg hadde liggende men den fikk ikke plass men målte etterpå og festene er beregnet på 60 mm så litt ops fra min side! Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Prøve denne fra Microplex. 28m³/time, 23 dB. Koster 69 kroner. Lenke til kommentar
storken Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Prøve denne fra Microplex. 28m³/time, 23 dB. Koster 69 kroner. har faktisk sett på den men har den sånn 4 pins, jeg har ikke flere ledige 3 pins greier på hovedkortet. men erfaringer med denne viften? men så finnes det jo viftestyringer! og de er jeg helt ferske på så anbefalninger please? tror kansje budsjettet blir sprengt. BTW finnes det viftestyringer som får plass i det en diskettstasjon. Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 KJØP KABELOVERGANGER koster ikke stor...problem løst Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Kjøp 1x120mm istedet, 2x60mm=120... Alt jeg kan si er: Kjøp papst! Slå ALDRI feil. Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 er da vel litt tullete å si at han skal kjøpe 120mm når han sikkert bare har plass til 60mm. Er da ikke alle som vil/kan skjære/bruke dremmel for å lage seg hull. www.vendur.no har silenx-vifter, det er vel det stilleste du får, men de er nok dyre og Lenke til kommentar
storken Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 (endret) Kjøp 1x120mm istedet, 2x60mm=120... Alt jeg kan si er: Kjøp papst! Slå ALDRI feil. jeg har ikke plass til 120mm vifte jeg trodde jeg uttalte meg klart om det! men on topic. jeg skal se litt på vendur.no og pcstyling.no og microplex. skal også komme med resultater etter at viftene er statt i *men så har jeg da ikke bestilt enda!* edit: hvorfor batale 3 ganger for mye for et MERKE når du sikkert kan få like gode vifter like billigt, mener PAPST nå da (så overpriset) Endret 27. september 2005 av storken Lenke til kommentar
storken Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 (endret) jeg har nå kommet til en konklusjon! hvis jeg kjøper to av disse viftene http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZMGM1206PTVX og denne viftestyringa http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=NXP205B og så ramkjølere til skjermkortet http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZMRHS1 som dere ser så støyer viftene men de har stor luftgjennomstrømning. det jeg skal gjøre er å halvere viftehastigheten slik at viftene ikke blir så høylytte. er dette en okey plan? EDIT: kunne tenke meg et SVAR! EDIT2: må jeg kjøpe slike skruer til 9kr? Endret 27. september 2005 av storken Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Feilpostet Tråden flyttes fra "Forum -> Hardware -> Annet om hardware" til "Forum -> Overklokking -> Kjøling - Luft" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå